اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری عقد اخوت در امامزادگان مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم عقد اخوت در امامزادگان استان خبر داد.

برگزاری عقد اخوت در امامزادگان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه یکی از ویژه برنامه‌های قابل توجه سازمان اوقاف و امور خیریه که در طول سال‌های قبل برگزار شد و از ارزش بالایی برخوردار است و در راستای اهتمام به امور ویژه فرهنگی برای غنا بخشیدن به فرهنگ اصیل اسلامی برگزار می‌شود، افزود: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی با هدف شناسی و ولایت‌مداری حول محور ولایت مطلقه فقیه در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود، اظهار داشت: تعمیق اعتقادات و ارتقاء سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، ترویج فرهنگ وقف ولایی در راستای ایجاد وقف جدید و استفاده از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های مذهبی از اهداف این جشن است.

علیزاده به معرفی شخصیت والای امام علی (ع) به‌عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل در این جشن اشاره کرد و گفت: معرفی و تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه به‌عنوان ادامه ولایت ائمه معصومین(ع)، فراهم نمودن بستر مناسب برای افزایش بصیرت و تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه و اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی متناسب با تقویم روز شمار، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اعلام اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح پاسخگویی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، بیان داشت: در روز عید غدیر عقد اخوت (برادری) میان مومنان در امامزادگان استان مازندران خوانده می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: میثاق‌نامه غدیر که نوعی تجدید بیعت و یا قطعنامه سراسری شرکت‌کنندگان در جشن ولایت علوی است، در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نامگذاری دهه ولایت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: نخستین همایش بانوان ولایی ویژه‌ بانوان با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایت‌مداری در روز چهارشنبه هفته جاری در امامزادگان شاخص شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86003/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول