اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

مطالعه 75 هزار و 539 کتاب از زمان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی

معاون مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: 75 هزار و 539 کتاب در این استان از زمان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی در دسترس مردم قرار گرفته و مطالعه شده است.

مطالعه 75 هزار و 539 کتاب از زمان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عرفانی بعد از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید در استان همدان به گزارش عملکرد طرح ایستگاه مطالعه در همدان پرداخت و اظهار داشت: در راستای دسترسی آسان به کتاب در مکان‌های عمومی و جلوگیری از اتلاف وقت تشکیل ایستگاه‌های مطالعه در دستورکار همه نهادهای کتابخانه کشور قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: با هدف ارتقای سطح مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی، 10 هزار ایستگاه مطالعه در سطح کشور افتتاح شده است.

معاون مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان از در اختیار قرار دادن 10 جلد کتاب با عناوین مختلف در ایستگاه‌های مطالعاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: سه کتاب در زمینه کودک، نوجوان و نونهالان و دو کتاب برای نوسوادان و سایر کتاب‌ها در زمینه‌های دینی، تاریخی و جغرافیا در اماکن عمومی پرتردد در سطح کشور توزیع خواهد شد.

وی از دسترسی آسان به کتب در انواع سازه‌ها خبر داد و تصریح کرد: افراد با حضور در ایستگاه‌های مطالعاتی مختلف می‌توانند کتاب‌ها را بدون مراجعه به ایستگاه برداشت کتاب در همان سازه‌ها تحویل دهند.

عرفانی با اشاره به خرید کتاب‌ها در ایستگاه‌های مطالعاتی، عنوان کرد: افراد از طریق کارت به کارت می‌توانند کتاب‌های در دسترس مطالعه خود را بدون تحویل به ایستگاه‌ها خریداری کنند.

وی از راه‌اندازی 13 ایستگاه مطالعاتی طی سه فاز از ابتدای سال جاری تاکنون در استان همدان خبر داد و متذکر شد: تا پایان سال جاری پیش‌بینی شده 22 فاز ایستگاه مطالعه در استان همدان شامل 14 فاز در شهرستان همدان و هشت فاز در شهرستان‌های اطراف افتتاح شود.

معاون مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان از کسب رتبه چهارم استان همدان در فاز اول ایستگاه‌های مطالعاتی خبر داد و یادآور شد: استان همدان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان توانست از لحاظ کیفی رتبه چهارم را در کشور در بین کمیته‌های نهضت مطالعه مفید کسب کند.

وی در پایان هزینه راه‌اندازی سازه‌های مطالعاتی استان همدان را 2 میلیارد و 820 میلیون ریال تخمین زد و اذعان داشت: 75 هزار و 539 کتاب در استان همدان از زمان راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی در دسترس مردم قرار گرفته و مطالعه شده است.

انتهای پیام/89026/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول