اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قائمشهر خبر داد

برگزاری جشنواره کلیای قائمشهر در موعد مقرر / کاهش زمان برگزاری جشنواره

شهردار قائمشهر گفت: جشنواره «کلیا» با کاهش تعداد روز برگزاری در زمان تعیین شده برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره کلیای قائمشهر در موعد مقرر / کاهش زمان برگزاری جشنواره

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سیدجعفر حسینی امشب در جلسه علنی شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه طبق درخواست شورا یکشنبه هر هفته در جلسات شورا شرکت می‌کنم، نسبت به جلب اعتماد شهروندان ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنم در جلسات و کمیسیون‌های شورا شرکت کنم و هرگونه برنامه‌ریزی از سوی منتخبان مردم را برای رفع دغدغه‌های شهروندان به کار بگیرم.

وی در بخش از سخنان خود به جشنواره بومی محلی «کلیا» اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به یک ماه از تاریخ تبلیغات برگزاری این جشنواره و افتتاح دبیرخانه آن در قائمشهر می‌گذرد و چند روزی بیشتر به زمان آیین نیشکرپزان قائمشهری‌ها در پارک ولیعصر(عج) این شهر باقی نمانده است.

به گزارش فارس؛ همزمان با آیین معارفه شهردار جدید قائمشهر زمزمه تغییر زمان جشنواره «کلیا» که با جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی مربوطه از سطح شهر نیز همراه بود در بین شهروندان پیچید.

حسینی در جلسه علنی امشب شورای اسلامی شهر قائمشهر به این سئوالات و شبهات مربوط به حذف یا تغییر برگزاری جشنواره اینگونه پاسخ داد: متأسفانه زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره «کلیا» انتخاب نشده بود، چراکه فصل «کلیا» یا پخت نیشکر در فصل زمستان است.

وی تأکید کرد: این جشنواره مربوط به تولید و پخت نیشکر است؛ هرچند عزیزان در شورا تصمیم خوبی اتخاذ کردند، اما زمان جشنواره برای ارائه و تولید محصول بومی محلی مناسب نیست.

شهردار قائمشهر یادآور شد: در این زمان در منطقه و روستاهای قائمشهر امکان پخت نیشکر وجود ندارد، اما برای معرفی و تبلیغ محصول، زمان برگزاری جشنواره که به مدت سه روز تعیین شده بود به یک و نیم روز کاهش می‌یابد و از صبح سه‌شنبه آغاز و تا عصر چهارشنبه در پارک ولیعصر (ع) ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مراسم عید غدیر خم چهارشنبه‌شب هفته جاری در عمارت شهرداری قائمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86008/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول