اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توجه ویژه ابتکار به محیط زیست اصفهان

آب‌وهوای اصفهان نفس تازه‌ می‌خواهد

چشم امید مردم اصفهان به توجه ویژه مسئولان حفاظت محیط زیست برای رسیدگی به مشکلات رودخانه زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و آلاینده‌های زیست‌محیطی است.

آب‌وهوای اصفهان نفس تازه‌ می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصفهان یکی از استان‌هایی بوده که همواره با مشکلات زیست‌محیطی بسیاری مواجه است و مشکلات و معضلات زیست‌محیطی موجود در سطح شهر‌های استان و به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان مردم را با بیماری‌های مختلف مواجه می‌کند، البته طی سال‌های گذشته و با خشکسالی‌های زاینده‌رود وضعیت مشکلات زیست‌محیطی اصفهان شدید‌تر شده است و خشکی زاینده‌رود و به دنبال آن خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی موجود در استان اصفهان محسوب می‌شود.

فعالیت صنایع مختلف در سطح استان نیز یکی از مهم‌ترین دلایل آلایندگی‌های زیست‌محیطی در استان اصفهان تلقی می‌شود و خشکسالی تالاب گاوخونی اصفهان نیز سبب ایجاد ریزگرد‌ها در سطح استان و به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان شده است، به دنبال تشدید وضعیت مشکلات زیست‌محیطی این استان، فردا معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور در اصفهان حضور پیدا می‌کند.

مقرر شده است که ابتکار فردا با حضور در اصفهان مشکلات زیست‌محیطی اصفهان را بررسی کند و همچنین مقرر شده است که جلسات ویژه‌ای برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی با حضور ابتکار و جمعی از مسئولان استان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احیای رودخانه زاینده‌رود و جاری شدن آب در رودخانه و تالاب بین‌المللی گاوخونی از مهم‌ترین مطالبات مردم اصفهان است، چرا که در حال حاضر آبی در رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد و خشکی این رودخانه مشکلات بسیاری را در اصفهان ایجاد کرده است.

چشم امید مردم اصفهان به توجه ویژه مسئولان حفاظت محیط زیست برای رسیدگی به مشکلات رودخانه زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و آلاینده‌های زیست‌محیطی است و آب و هوای اصفهان به نفس‌های تازه نیاز دارد.

امیدواریم دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نگاه ویژه‌ای به اصفهان داشته باشد و به همان صورت که درصدد رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه است در راستای احیای رودخانه زاینده‌رود نیز اقدامات لازم را انجام بدهد، چراکه ارزش این رودخانه کمتر از دریاچه ارومیه نیست.

انتهای پیام/63004/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول