اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان خبر داد

برگزاری جشن ولایت در 12 بقعه شاخص گرگان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 12 بقعه شاخص این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن ولایت در 12 بقعه شاخص گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه ولایت و امامت در گرگان، اظهار داشت: همزمان با شهادت مسلم‎بن عقیل همزمان دعای عرفه در امامزادگان سراسر استان و در 10 بقعه متبرکه شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه برنامه‎های دهه ولایت از 23 مهر آغاز می‌شود و تا دوم آبان ادامه دارد، یادآور شد: برنامه‎های متنوع این دهه با رویکرد جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی است.

همایش «ولایت و بصیرت» با حضور آیت‎الله قزوینی

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: امروز همزمان با نهم ذی‎الحجه قرائت دعای عرفه با شعار «ولایت و نیایش» در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‎شود.

سلیمانی‎فرد از برگزاری نماز عید قربان در امامزادگان شاخص خبر داد و یادآور شد: با شعار «ولایت و اطاعت» در 24 مهرماه مصادف با دهم ذی‎الحجه نماز عید قربان در امامزادگان اقامه خواهد شد که با هماهنگی ستاد نماز جمعه استان و شهرستان است.

وی با بیان اینکه 11 ذی‎الحجه با شعار «ولایت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان، تکریم خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان و برگزاری دعای کمیل از برنامه‎های این روز خواهد بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری همایش‎های ولایت و بصیرت برای کارکنان، خانواده و اصحاب وقف با شعار «ولایت و بصیرت» در امامزادگان شاخص خبر داد.

سلیمانی‎فرد افزود: در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی که با شعارهای «ولایت و جوانان»، «ولایت و قرآن»، «ولایت و معرفت»، «ولایت و وقف»، «ولایت و بانوان»، «ولایت و مودت» برگزار می‌شود برنامه‎های خوبی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه جشن ولایت و امامت از عید سعید قربان آغاز می‌شود و تا عید سعید غدیر خم ادامه دارد، تصریح کرد: همایش «ولایت و بصیرت» در 27 مهرماه با حضور آیت‎الله قزوینی یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در امامزاده عبدالله‎ (ع) گرگان برگزار می‎شود که این برنامه ویژه روحانیون است.

مسابقه دوچرخه‎سواری «حرم تا حرم» در دهه ولایت برگزار می‎شود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از برگزاری مسابقه دوچرخه‎سواری با محوریت «حرم تا حرم» خبر داد و اذعان داشت: مسیر مسابقه از امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان آغاز می‌شود و تا امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس ادامه دارد و جوانان ورزشکار با شعار «همه واقف باشیم» مبادرت به انجام این مسابقه می‎کنند.

سلیمانی‎فرد در خصوص ویژه برنامه‎های روز عید سعید غدیر خم، بیان داشت: مدیحه‎سرایی توسط ذاکرین اهل بیت (ع)، شعرخوانی آیینی، برپایی نمایشگاه، خطبه خوانی غدیر، تجلیل از خادمان سادات امامزادگان، برگزاری مراسم اخوت و قرائت میثاق‎نامه از جمله برنامه‎های عید غدیر خم است.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول