اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان البرز:

کارآفرینان از توانمندی معلولان استفاده کنند

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در خصوص اشتغال معلولان گفت: کارآفرینان و صاحبان مشاغل باید از توانمندی‌ها و استعدادهای معلولان استفاده کنند.

کارآفرینان از توانمندی معلولان استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی مکاریان ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغال معلولان اظهار کرد: تأمین اشتغال برای معلولان به منظور امرار معاش و رفع مشکلات آن‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات است که مسئولان باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون وضعیت اشتغال معلولان مطلوب نیست و بسیاری از معلولان از این روند گلایه دارند.

مکاریان با اعلام این‌که عدم وجود اشتغال برای این قشر سبب شده است که آنان وضعیت معیشتی خوبی را نیز نداشته باشند، افزود: عدم وجود اشتغال برای معلولان سبب شده است که آنان با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند و قادر به تأمین اولیه احتیاجات خود نباشند.

این مسئول با بیان این‌که کارآفرینان و صاحبان مشاغل می‌توانند از توانمندی‌های معلولان استفاده کنند، اضافه کرد: بسیاری از معلولان دارای توانایی‌های بسیاری هستند که می‌توانیم با به‌کار‌گیری آنان علاوه بر بروز خلاقیت‌هایشان زمینه تأمین مادیات آنان را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید فرهنگ به‌کارگیری معلولان نیز در جامعه نهادینه شود چرا که بسیاری بر این تصور هستند که معلولان به دلیل نقص عضو قادر به انجام کاری نیستند.

مکاریان گفت: این در حالی است که بسیاری از معلولان در برخی از موارد تواناتر از افراد سالم هستند و می‌توانند کارها را مطلوب‌تر از یک فرد عادی پیش ببرند.

وی تأکید کرد: با به‌کارگیری معلولان حس خودباوری و تشویق معلولان را نسبت به فعالیت‌های اجتماعی بیشتر کرده و آنان را به حضور در جامعه تشویق می‌کنیم.

انتهای پیام/2302/ز20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول