اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

دستگیری 14 شکارچی غیرمجاز در مناطق شکار آزاد دنا و گچساران

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری 14 شکارچی غیرمجاز در مناطق شکار آزاد شهرستان‌های دنا و گچساران خبر داد.

دستگیری 14 شکارچی غیرمجاز در مناطق شکار آزاد دنا و گچساران

 جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان اظهار کرد: یکی از این مناطق منطقه شکار آزاد است.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: چند اکیپ شکارچی غیرمجاز در شهرستان‌های گچساران و دنا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

عبدی‌پور افزود: از این میان شکارچی غیرمجاز کبک در مناطق شکار آزاد گچساران دستگیر شدند و همراه آن‌ها شش قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و لاشه 25 قطعه کبک نیز کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و به دنبال گشت‌زنی محیط‌بانان از مناطق شکار آزاد شهرستان دنا چند اکیپ شکارچی غیرمجاز کبک نیز دستگیر شدند.

عبدی‌پور تعداد این شکارچیان غیرمجاز را 5 نفر عنوان کرد و افزود: از این شکارچیان پنج اسلحه ساچمه زنی و لاشه شش قطعه کبک کشف و ضبط شد.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جریمه هر لاشه کبک را 60 هزار تومان عنوان کرد و افزود: مجرمین پس از پرداخت این جریمه تحویل مراجع قضایی می‌شوند تا احکام جداگانه‌ای برای آن‌ها صادر شود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرگونه شکار در این مناطق منوط به داشتن پروانه شکار از محیط زیست است، تأکید کرد: چنانکه کسی در این مناطق دست به شکار غیرمجاز بزند برابر قانون باید جریمه پرداخت کند و بعد از آن به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

عبدی‌پور افزود: حفاظت از گونه‌های جانوری و حیات وحش مراتع ملی بر عهده محیط زیست است و محیط زیست با گشت‌های موردی و گزارشات مردمی به صورت جدی از گونه جانوری این مناطق حفاظت می‌کند.

انتهای پیام/82008/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول