اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مرکز تخصص نماز قم:

برآورده شدن خواسته‌های مادی و معنوی در گرو نماز است

استاد مرکز تخصص نماز استان قم گفت: برآورده شدن تمام خواسته‌های مادی و معنوی در گرو نماز است.

برآورده شدن خواسته‌های مادی و معنوی در گرو نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیم‌پور عصر امروز در نشست یاوران نماز شهرستان جیرفت اظهار داشت: در این عالم هر کس به نوعی مشغول کاری است، کار می‌کنیم تا زندگی روزمره را بگذرانیم، رزق و روزی از ناحیه خدا ضمانت شده و مرد خانواده در این راستا باید حرکتی داشته باشد.

وی افزود: در بین این کارهای روزمره برای امرار و معاش عده‌ای را برای یاری اقامه نماز گلچین کرده است، کاری که درباره نماز باید انجام شود اقامه نماز است، خواندن نماز نیست، خواندن نماز بخشی از اقامه نماز است.

ابراهیم‌پور در قرآن کریم 100 آیه مستقیم و 900 آیه به شکل غیرمستقیم به نماز اشاره شده که یک ششم آیات قرآن مربوط به اقامه نماز است، تصریح کرد: 20 هزار روایت هم درباره نماز داریم که این بیانگر اهمیت نماز است و باید همه به سهم خود در این راستا حرکتی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند نیاز به کمک ندارد، خواسته تا ما را بیازماید، ما در این زمینه باید از خود شروع کنیم، تربیت دینی یک هنر است، اگر کسی هنری را نداشته باشد نمی‌تواند آن را به دیگری منتقل کند، پس باید نخست تربیت را از خود آغاز کنیم تا بتوانیم دیگران را تربیت و یاری کنیم، نخستین گام تعهد برای اقامه، نماز اول وقت است.

استاد مرکز تخصص نماز استان قم گفت: برآورده شدن تمام خواسته‌های مادی و معنوی در گرو نماز است، از جمله کارهای یاوران نماز این است که هر کجا هستید خود را مسئول اقامه نماز آنجا بدانید و ببینید چه کاری می‌توانید انجام دهید که نماز در آن محیط اقامه شود.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه نقش الگو در این زمینه بسیار مهم است، ابراز داشت: هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از نماز نیست، در جذب دیگران به نماز خود باید الگوی خوبی باشید، الگو باید کارش را درست انجام دهد، برای موثر بودن نقش الگو را جدی بگیریم

وی در پایان متذکر شد: سعی کنیم عامل سهل انگاری دیگران در نماز نشویم، در بحث الگو هم مردم به عمل ما نگاه می‌کنند به حرف گوش نمی‌دهند.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول