اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

برپایی نماز عید قربان نشان از عبودیت خدا است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: نماز عید قربان عبادت دسته جمعی است و نشانه این است که جامعه اسلامی عبودیت و بندگی خدا را قبول دارد و شادکامی انسان‌ها در توجه به خداوند است.

برپایی نماز عید قربان نشان از عبودیت خدا است

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: قربان از اعیاد بزرگ الهی است که در قرآن به طور خاص از آن یاد شده و عید فطر نیز از جمله اعیاد دیگری است که در قرآن ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در این 2 عید با انجام اعمال و عبادت ارتقای معنوی پیدا می‌کنند و ویژگی بارزی مانند مقامات الهی و معنوی را به دست می‌آورند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد:‌ اگر انسان با تقرب به خدا به مقامی رسید آن روز عید است و بر اساس سخنی از امیرالمومنین (ع) هر روزی که انسان در آن معصیت مرتکب نشود، عید است.

وی یادآور شد: عید برای این قرار داده شده که انسان بازگشت حقیقی به خدا داشته باشد و از عالم مادی رها شود و به عالم معنا و ملکوت ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم گفت:‌ نماز عید قربان عبادت دسته جمعی است و نشانه این است که جامعه اسلامی عبودیت و بندگی خدا را قبول دارد و شادکامی انسان‌ها در توجه به خداوند است.

وی عنوان کرد: نماز اوج عبودیت و توجه انسان به خداست و در نماز انسان توجه به خدا پیدا می‌کند و نشان می‌دهد پس از عبودیت و بندگی چیزی که برای مسلمانان ارزش دارد، بندگی و عبادت است.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول