اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع آب غرب گلستان:

تعیین حد رودخانه‏ها قبل از ساخت و ساز الزامی است

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان بر تعیین حد بستر و حریم کمی و کیفی رودخانه‏ها و مجاری آبی این شهرستان‏ها قبل از ساخت و ساز تأکید کرد.

تعیین حد رودخانه‏ها قبل از ساخت و ساز الزامی است

جمشید بهمنی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: رعایت حد بستر و حریم رودخانه‏ها و مجاری آبی در زندگی مردم اهمیت ویژه‏ای دارند.

وی خاطرنشان کرد: این اهمیت در مفاد قانون توزیع آب عادلانه و مصوبات هیئت دولت و سایر بخشنامه‏های مرتبط با این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان ادامه داد: بر همین اساس ادارات و نهادهای مسئول در این زمینه باید قبل از هرگونه اقدام به صدور مجوز و پروانه ساخت و ساز در مجاورت رودخانه‏ها و مجاری آبی نسبت به تعیین حد بستر و حریم کمی و کیفی آنها اقدام کنند.

بهمنی هشدار داد: این اداره برای حفاظت از منافع مردم و صیانت از منابع آبی حوزه استحفاظی خود تابع قانون بوده و عواقب ناشی از بی‏توجهی به آن را متوجه قانون‌شکنان می‏داند.

وی از بخشداری‏ها، شهرداری‏ها و ادارات بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان‏های کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان خواست تا قبل از صدور مجوزها با این اداره مکاتبه و پاسخ لازم را اخذ کنند.

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان تأکید کرد: ادارات و نهادهای فوق در صورت مثبت بودن پاسخ این اداره نسبت به صدور مجوز اقدام و در غیر این صورت از صدور آنها خودداری کنند.  

بهمنی در ادامه از توقیف دو دستگاه حفاری تراکتوری غیرمجاز در هفته گذشته خبر داد و یادآور شد: هفته گذشته دو دستگاه حفاری تراکتوری که نیمه‏های شب در حال حفاری غیرمجاز در دو شهرستان کردکوی و بندرگز بودند، توقیف شدند. 

وی افزود: در جریان ماموریت گروه‏های گشت و بازرسی که در قالب اجرای پروژه تعادل بخشی آب‏های زیرزمینی انجام می‏پذیرد، حفاری غیرمجاز یک دستگاه تراکتوری غیرمجاز در روستای باغوکناره بندرگز کشف شد. 

رئیس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان عنوان کرد: ماموران گشت این اداره علاوه بر این نیز در ادامه گشت‏های خود با حفاری تراکتوری غیر مجاز در روستای النگ کردکوی مواجه شدند.   

بهمنی ادامه داد: متخلفان نیمه‏های شب در حال احداث چاه نیمه عمیق لوله‏ای بودند که اقدام قانونی علیه آنها اعمال شد. 

وی در پایان ابراز کرد: با هماهنگی این اداره و همکاری بخش حقوقی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، از طریق مراجع انتظامی و قضایی از فعالیت دستگاه حفاری غیرمجاز مذکور جلوگیری به عمل آمد. 

انتهای پیام/83003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول