اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد بیجار خبر داد

جمع‌آوری 77.5 میلیون تومان نذورات و گوشت قربانی در بیجار

سرپرست کمیته امداد امام خمینی بیجار از جمع‌آوری 77 میلیون و 650 هزار تومان نذورات و گوشت قربانی توسط این نهاد در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 77.5 میلیون تومان نذورات و گوشت قربانی در بیجار

مجید خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: تاکنون 77 میلیون و 650 هزار تومان نذورات و گوشت قربانی در شهرستان بیجار توسط کمیته امداد امام خمینی جمع‌آوری شده است و همچنان این نذورات ادامه دارد.

وی ضمن تقدیر از مردم نوع‌دوست و همیشه در صحنه شهرستان بیجار گفت: سنت حسنه جمع‌آوری نذورات و قربانی و کمک به مردم بی‌بضاعت و نیازمند در عید قربان همه ساله در بیجار با شکوه خاصی صورت می‌گیرد.

خدابخشی به فرهنگ‌سازی در زمینه کمک به نیازمندان و محرومین در جامعه تأکید و تصریح کرد: با ترویج  فرهنگ کمک به محرومان ریشه فقر در جامعه خشکیده خواهد شد.

سرپرست کمیته امداد بیجار زدودن فقر از جامعه را از جمله رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد و گفت: امید است مردم نوع دوست استان کردستان خصوصا شهرستان بیجار در ایام محرم نیز با اهدا نذورات خود به کمیته امداد ما را در کمک به نیازمندان و محرومین یاری کنند.

وی با بیان اینکه نوع‌دوستی فرهنگ دیرینه ایرانیان است گفت: مردم نوع دوست بیجاری نیز همچون دیگر شهرهای عزیزمان همواره در یاری رساندن به محرومین و نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

خدابخشی با بیان اینکه کمک به همنوعان و محرومان اجر معنوی را در پی خواهد داشت، بیان کرد: یاری رساندن به نیازمندان جدای از زدودن چهره فقر در جامعه، اجر معنوی که موجب سعادت دنیوی و اخروی می‌شود را درپی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) بر اهمیت کمک به نیازمندان تأکید کرد و گفت: امام باقر می‌فرمایند: "وجود چهار خصلت در انسان موجب می‌شود که خانه‌ای در بهشت برای وی بنا کنند و آن چهار خصلت، پناه دادن یتیمان، رحم به ناتوانان، دلسوز بودن نسبت به پدر و مادر و مهربان بودن و برای آنها خرج کردن و با مملوک خود مدارا نمودن است."

انتهای پیام/79015/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول