اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

تبیین واقعه غدیر از اصلی‌ترین سیاست‌های بنیاد بین‌المللی غدیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی که بنیاد بین‌المللی غدیر در سراسر کشور از جمله استان یزد پیگیری می‌کند تبیین واقعه غدیر و معرفی آن به جهان اسلام است.

تبیین واقعه غدیر از اصلی‌ترین سیاست‌های بنیاد بین‌المللی غدیر است

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: واقعه غدیر، مهم‌ترین رویداد تاریخی جهان اسلام است و این واقعه باید زنده نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: اسلام، مدیریت سیاسی اجتماعی و معنوی مردم را به دست گرفته و واقعه غدیر نیز هر 2 بعد مادی و معنوی را مدنظر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌خواست مسائل اعتقادی و فکری و معنوی مردم را رهبری کند چراکه به طور قطع اگر اسلام یکی از ابعاد فکری و اعتقادی یا معنوی را نداشته باشد، ناقص خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی‌کوهستانی با اشاره به اهمیت و کاربرد مسئله غدیر تاکید کرد: با فرهنگ غدیر می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

وی با بیان این‌که حکومت حضرت علی (ع) یکی از پایدارترین حکومت‌ها است، خاطرنشان کرد: ایشان تنها چهار سال حکومت کردند اما حکومت ایشان تاکنون نیز پابرجا است و حکومت اسلامی تداوم حکومت علوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین یادآور شد: اهل سنت نیز اصل امام زمان (عج) را قبول دارند و نیمی از آن‌ها مانند شیعه فکر می‌کنند، آن‌ها اصل واقعه غدیر را نیز قبول دارند چراکه کتاب الغدیر، نوشته علامه امینی که یکی از بزرگترین و ارزشمندترین کتب درباره واقعه غدیر است از منابع اهل سنت جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی، غدیر را محور وحدت جهان اسلام دانست و ادامه داد: در اصل حاکمیت هیچ اختلافی نیست بلکه اختلاف در شرایط است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی که این بنیاد در سراسر کشور از جمله استان یزد پیگیری می‌کند تبیین واقعه غدیر و معرفی آن به جهان اسلام است.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول