اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت رودخانه خشک در شیراز

احیای رودخانه خشک شیراز در پیچ و خم اعتبارات

رودخانه خشک که جزو جدا نشدنی شیراز محسوب می‌شود و معماری و شهرسازی این شهر نیز بر اساس همین رودخانه شکل گرفته، این روزها چشم ‌انتظار احداث تنگ سرخ برای آب‌دار شدن نشسته تا ویترین شیراز جانی دوباره گیرد.

احیای رودخانه خشک شیراز در پیچ و خم اعتبارات

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رودخانه خشک شیراز اگرچه سال‌ها است با همین وضعیت برای مردم این شهر تبدیل به یک عادت شده، اما از دغدغه‌های جدی مردم برای توسعه و زیبایی شهری نیز محسوب می‌شود و شاید همین خواسته مردم بوده که شهرداری شیراز از یک‌سو و دولت از سوی دیگر متعهد شده‌اند تا با سهمی برابر پروژه سد تنگ‌ سرخ را با هدف آبرسانی به این رودخانه احداث کنند.

دولت باید در احداث سد تنگ سرخ عزم جدی داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اهمیت و ضرورت خروج رودخانه خشک از وضعیت فعلی اظهار داشت: آبدار شدن رودخانه خشک یکی از مطالبات جدی شهروندان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غلام‌مهدی حقدل افزود: تقویت زیرساختی رودخانه خشک و آبدار شدن این رودخانه می‌تواند در مباحث توسعه‌ای شهر بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: در کنار مباحث توسعه‌ای شهر، آبدار شدن رودخانه خشک تاثیرات خوبی در حوزه بهداشت و سلامت شهری نیز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تاثیر احیای رودخانه خشک در حوزه گردشگری و اقتصاد این شهر اضافه کرد: شهرداری شیراز به عنوان یکی از ارکان پیگیر احداث سد تنگ سرخ و دولت به عنوان مجری دیگر این پروژه برای احداث این سد و آبدار شدن رودخانه خشک مصمم هستند.

وی تصریح کرد: احیای رودخانه خشک برای شهر شیراز فقط یک طرح زیباسازی نیست بلکه با آبدار شدن این رودخانه به‌یقین شاهد تاثیرات فراحوزه‌ای خواهیم بود.

حقدل بیان کرد: اعضای شورای چهارم اسلامی شهر شیراز با جدیت طرح احیای رودخانه خشک را پیگیری می‌کنند.

اعتبارات سد تنگ سرخ محدود است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا بیان کرد: سرعت پروژه‌های عمرانی در گروی اعتبارات تخصیص یافته به آنها است.

جعفر قادری با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبارات به پروژه سد تنگ سرخ شیراز که با هدف آبرسانی به رودخانه خشک در حال پیگیری است گفت: در سال گذشته از 40 هزار میلیارد اعتبار مصوب به این پروژه حدود 14 هزار میلیارد آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال جاری نیز 54 هزار میلیارد اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده است که به نظر می‌رسد تنها 30 درصد آن اختصاص یابد که همین عدم تخصیص کامل اعتبارات می‌تواند بر سرعت کار تاثیرگذار باشد.

قادری تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اعتبارات تخصیص‌یافته سرعت کار خوب بوده اگر چه لازم است برای تسریع در پروژه پیگیر جذب کامل اعتبارات بود.

وی خاطرنشان کرد: احداث سد تنگ سرخ یکی از مطالبات جدی مردم شیراز است و امیدواریم که با سرعت بیشتر اجرا شود.

آبرسانی به رودخانه خشک تاثیرات مثبت اجتماعی دارد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آبرسانی به رودخانه خشک تاثیرات مثبت فراوانی دارد، گفت: امروز آبدار شدن رودخانه خشک در کنار ابعاد توسعه‌ای خود یک مسئله اجتماعی است.

زین‌العابدین عرب گفت: شورای سوم با جدیت موضوع احداث سد تنگ سرخ را دنبال کرد و شورای چهارم نیز با قاطعیت این مسیر را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز در راستای انجام اقدامات اولیه این طرح، تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط شهرداری در بازگشایی مسیر، ایجاد زیرساخت‌های دسترسی به محل احداث سد و تملک‌ها صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سد تنگ سرخ یک طرح ملی است که نیاز به حمایت‌های جدی در بعد ملی دارد، گفت: با توجه به اینکه نیمی از کار به عهده دولت است همراهی دولت برای احداث این پروژه بسیار مهم است.

انتهای پیام/2448/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول