اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان

کارگردان بیجاری تئاتر عنوان برتر را کسب کرد

سیدیاسر هاشم‌زاده کارگردان نمایش پرونده ناتمام در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان برای دیار گروس افتخار آفرید.

کارگردان بیجاری تئاتر عنوان برتر را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، همواره هنر با مردم بیجار گروس عجین بوده و از خاک این خطه از کردستان و ایران اسلامی همواره هنرمندانی نام آشنا پرورش می‌یابند.

هنرمندانی همچون جمشید فرجوندفردا عکاس نام آشنای کردستانی، سیدرضا سیدفاتحی مستندساز برجسته کشوری، شاعرانی چون احسان فریدونی و اکرم بهرامچی و بازیگران برجسته تئاتر سینما و تلویزیون همچون فرهاد اصلانی و سعید آقاخانی و دیگر هنرمندان که همواره برای کردستان فرهنگی و بیجار گروس افتخار می‌آفرینند.

سیدیاسر هاشم‌زاده در بیست و چهارمین جشنواره استانی توانست مقام برتر کارگردانی نمایش پرونده ناتمام را از آن خود کند.

وی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این نمایش حاصل زحمات هنرمندان تئاتر بیجاری بوده که در مدت زمانی کوتاه برای تمرین توانست جایزه بازیگری نقش اول مرد توسط سیدحسین موسوی، بازیگری دوم مرد توسط کامران جابری و کسب مقام دوم کارگردانی و همچنین تقدیر از نویسنده این اثر هنری را از آن خود کند.

کارگردان برتر نمایش پرونده ناتمام از راهیابی این نمایش به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر خبر داد و گفت: امید است با تلاش گروه بتوانیم مقام برتر این جشنواره را نیز از آن خود کنیم.

وی کسب مقام برتری در عنوان‌های متفاوت این نمایش را حاصل تلاش گروه و حمایت‌های بی‌دریغ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین انجمن نمایش بیجار بیان کرد.

هاشم‌زاده حمایت مسئولان خصوصا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار را موجب رشد گروه‌های هنری جوان و انگیره افزون برای ادامه کار هنری بیان کرد.

کارگردان نمایش برتر در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان عوامل موثر در کسب مقام برگزیده این نمایش را ایجاد محیطی آرام و بدون تنش و کاملا هنری برای تمرینات این گروه عنوان کرد.

هاشم‌زاده با بیان اینکه پیشرفت تئاتر بیجار نیازمند محیطی بدون تنش و همچنین حمایت مسئولان است گفت: در صورت مهیا شدن چنین شرایطی نیروهای جوان کنونی و هنرمندانی که به دلایل و مشکلات فراوان از این هنر دوری جسته‌اند باز هم روی به تئاتر و این هنر شیرین آورده و تئاتر بیجار بار دیگر زنده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مهیا شدن شرایط لازم از نظر محیط، مالی و حمایت مسئولان تئاتر بیجار به جایگاه واقعی خود همچون گذشته دست یابد و در غیر این صورت تئاتر بیجار بار دیگر روبه خاموشی خواهد رفت.

این کارگردان تئاتر بیجاری با تأکید بر لزوم توجه به تئاتر و هنر نمایش با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای هنر تئاتر و نمایش در بیجار وجود دارد گفت: با پرورش این استعدادها و ظرفیت‌ها می‌توان موجبات رشد تئاتر بیجار را مهیا کرد.

هاشم‌زاده هنر را موجب احیا و آرامش میان اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان عنوان کرد و گفت: امید است با ترویج هنر و ارزش کارهای هنری موجبات روی آوردن جوانان به این سمت و سو شده تا از انحرافات اجتماعی آنان نیز جلوگیری شود.

هنرمند بیجاری با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ غرب و تهاجم فرهنگی هنر را یکی از راه‌های مقابله با تهاجم و هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیان کرد.

وی در پایان برگزاری بیست و چهارمین دوره تئاتر کردستان را با توجه به کمبودهای مالی و کمی بودجه، مطلوب عنوان کرد.

لازم به ذکر است چندی پیش نمایش عروسکی گرگنامه به کارگردانی و نویسندگی یاسر هاشمزاده در جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری با کسب مقام برتر کشوری در بخش‌های کارگردانی و عرسک‌گردانی و انتخاب نمایش به عنوان درجه الف کشور معرفی شد.

همچنین کسب مقام اول در بخش منطقه‌ای در کارگردانی عروسک‌گردانی و عروسک‌سازی این نمایش به یاسر هاشم‌زاده اهدا شد.

انتهای پیام/79015/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول