اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

دشمنان نظام برای انحراف نسل جوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند

امام جمعه موقت شهرضا گفت: دشمنان نظام با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین برای ایجاد انحراف گسترده فکری در نسل جوان سیاست‌گذاری‌های قابل توجهی داشته‌اند.

دشمنان نظام برای انحراف نسل جوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام محمد شریفانی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: صبر،خضوع و خشوع، انفاق، استغفار به درگاه الهی و شب‌زنده‌داری از مهم‌ترین خصوصیات اهل تقوا به شمار می‌رود که باید همواره نسبت به تقویت این اصول مهم در خود اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قرآن کریم بر شناخت سه اصل مهم خداشناسی، دشمن شناسی و تشخیص راه حقیقت تاکید شده است و بر همگان واجب است برای رستگاری حقیقی در سرای قیامت به این اوامر توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه شب‌زنده‌داری و مناجات در هنگام سحر نقش بسزایی در رشد و تعالی معنوی انسان دارد،بیان داشت: تمامی بندگان خاص خداوند با اهتمام به این اصول مهم به مراتب برجسته بندگی رهنمون شده‌اند و باید در مدت کوتاه عمر نسبت به استفاده از این فرصت‌های طلایی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اختصاص زمان مناسبی در طول شبانه‌روز برای محاسبه اعمال باید در دستور کار انسان قرار بگیرد، افزود: فناوری‌های مدرن ابزارهای ارتباطی در عصر حاضر نباید زمینه خلوت بندگان با پروردگار را دچار اختلال کند و این با همت، تلاش و اراده انسان امکان‌پذیر است.

شریفانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه درک جایگاه و عظمت عید غدیر خم زمینه‌ساز پیوند عمیق انسان با ولایت فقیه است، تصریح کرد: انحراف گسترده مردم در مدت حضور حضرت موسی(ع) در کوه طور حاکی از این است که بشر برای برخورداری از حیات سالم و فعالیت در مسیر الهی نیازمند تمسک به ولایت فقیه است و پیامبر اکرم (ص) با درک این حقیقت نسبت به تبیین این اصل مهم برای تمامی دوران تاریخ اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: درس بزرگی که واقعه غدیر خم برای والدین داشته است بحث لزوم نظارت بر جوانان و نوجوانان در برابر سیاست‌های شوم و مخرب دشمنان در راستای نابودی این سرمایه بزرگ انسانی کشور با به‌کارگیری ابزاری‌های نوین و تکنولوژی‌های مدرن است که انتظار داریم مد نظر همگان قرار بگیرد.

امام جمعه موقت شهرضا در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز مباهله و لزوم درک این روز بزرگ گفت: در وضعیتی که تا چند دهه گذشته مردم اطلاع چندانی از دعای عرفه و یا سایر مناسبت‌های مذهبی نداشتند اما به برکت استقرار حکومت جمهوری اسلامی در ایران شاهد برگزاری باشکوه مراسم‌های مذهبی در سراسر کشور هستیم.

انتهای پیام/63011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول