اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران خبر داد

تحقق 30 درصدی سهم اعتباری غرب مازندران برای عتبات و عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران از تحقق 30 درصدی سهم اعتباری این منطقه برای عتبات و عالیات خبر داد.

تحقق 30 درصدی سهم اعتباری غرب مازندران برای عتبات و عالیات

محمدرضا شهریور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر از تحقق 30 درصدی سهم اعتباری غرب مازندران برای ساخت‌و ساز و بازسازی عتبات و عالیات خبر داد.

وی به پروژه‌های در دست اقدام اشاره کرد و افزود: پروژه‌های مهمی همچون پروژه توسعه حرم علوی و صحن مبارک شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار مرقد حضرت علی (ع) به مساحت 220 هزار متر مربع در سه طبقه وجود دارد که از این مقدار سهم مازندران یک‌هزار متر مربع است.

وی بیان کرد: برطبق برآورد اولیه به ازای هر مترمربع مبلغ 30 میلیون ریال اعتبار نیاز است که برای هر شهر از غرب مازندران به تناسب جمعیت آن شهر سهمی در نظر گرفته شد.

شهریور تصریح کرد: در این زمینه سهمیه شهرستان نور 34 مترمربع، نوشهر 41 متر، چالوس 38 مترمربع، عباس‌آباد 15، تنکابن 51 و رامسر 23 مترمربع است.

وی عنوان کرد: در شش ماهه اول سال 92 در مجموع 30درصد از سهم اعتباری غرب مازندران از طریق هدایا و نذورات مردمی به ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران محقق شد و امید است در ادامه نیز مردم و متدین برای کمک به ساخت و بازسازی صحن مبارک همکاری لازم را داشته باشند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران ابراز کرد: در بحث نیروی کار نیز 16 نفر برای بازسازی عتبات و عالیات اعزام شدند و  51 نفر دیگر نیز آماده اعزام به عتبات و عالیات هستند.

شهریور بیشترین نیازمندی در بخش نیروی کار را بنا، سنگ‌کار،جوشکار و آرماتوربند اعلام کرد و افزود: از کسانی که تمایل به همکاری در این بخش را دارند درخواست می‌شود تا برای نام‌نویسی به دفتر نمایندگی ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران در نوشهر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح توزیع پاکت هدایا و نذورات از طریق آموزش و پرورش در سطح مدارس انجام می‌شود.

شهریور ابراز کرد: از هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج انتظار داریم تا در این امر معنوی پیشقدم شوند و اطلاع‌رسانی لازم را در راستای جمع‌آوری هدایا و نذورات به مردم متدین و مسلمان اعلام کنند.

وی در ادامه به اهمیت این کار معنوی پرداخت و گفت: نزدیک به شش دهه از زیارت قبور عتبات و عالیات محروم بودیم و برای زیارت روزشماری می‌کردیم و حال که با توفیق الهی و سرنگونی حکومت بعثی و استقرار حکومت اسلامی و شیعی در عراق این امکان برای ما شیعیان به وجود آمد که هم به زیارت قبور اهل بیت(ع) برویم و هم در یک امر مهم‌تر در بازسازی حرم‌ها شرکت کنیم و باید این فرصت ارزشمند را غنیمت بشماریم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران گفت: در هر شهرستان شماره حسابی برای جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی افتتاح کردیم که مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره 3222000-0191 دفتر ستاد بازسازی عتبات و عالیات غرب مازندران در نوشهر نسبت به چگونگی اهدای هدایا و نذورات خویش مطلع شوند.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول