اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز تربیت بدنی و ورزش

همایش بزرگ پیاده‌روی با خانواده در اردبیل برگزار شد

همزمان با بیست و ششم مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش، همایش بزرگ پیاده‌روی در اردبیل و سایر شهرهای استان برگزار شد.

همایش بزرگ پیاده‌روی با خانواده در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که صبح امروز و به مسافت هفت کیلومتر در مسیر دریاچه زیبای شورابیل و در هوای مطبوع پاییزی برگزار شد، شرکت‌کنندگان از اقشار مختلف مسیر هفت کیلومتری شورابیل را پیاده‌روی کردند و در پایان نیز به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان در گرامیداشت این روز هدایا و جوایزی اهدا شد.

در این همایش معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در سخنانی گفت: توجه به ورزش در زندگی ماشینی و پر دغدغه امروز یک نیاز و ضرورت حتمی و غیر قابل انکار است چرا که فاصله گرفتن از ورزش می‌تواند جامعه را به سمت فرسودگی سوق دهد.

محمدرضا برادران افزود: جامعه سالم و تندرست جامعه‌ای است که بیشترین ورزشکاران به صورت عمومی و حرفه‌ای را داشته باشد و خوشحال هستیم که امروز بخش عظیمی از مردم این استان حتی شده در طول روز به مدت 10 دقیقه به امر ورزش اهتمام دارند و با این امر می‌خواهند سلامتی خودشان را حفظ کنند.

وی از ورزش به عنوان داروی شفابخش تمام بیماری‌های بشری یاد کرد و اظهار داشت:‌ ورزش در سلامت جسم و حتی روح و روان تأثیر غیر قابل انکار دارد به طوری که امروزه بسیاری از روانشناسان معتقدند عامل اصلی پریشانی‌ها، هیجانات و برخی افسردگی‌ها دوری افراد از ورزش و بی‌توجهی به سلامت جسمی و فردی است.

برادران در ادامه با گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش و هفته نامگذاری شده به همین مناسبت تصریح کرد:‌ همایش امروز با هدف نهادینه شدن شعار «ورزش برای همه و همه جا و در هر زمان» در جامعه و در راستای ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان استان برگزار شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: افزایش سرانه سلامت و به دنبال آن کاهش هزینه‌های درمان از نتایج و ثمرات گرایش به ورزش است.

وی اضافه کرد: ‌امروز نظیر این همایش در بخش‌ها و شهرهای مختلف استان در گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش برگزار شد و در این حرکت عظیم مردمی شاهد شور و نشاط خاص در بین خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان از گستردگی برگزاری همایش‌های پیاده‌روی به مناسبت‌های مختلف در طول هفته خبر داد و بیان کرد: اردبیل در گذشته به دلیل برگزاری همایش‌های بزرگ پیاده‌روی با حضور انبوه مردم از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی به عنوان شهر پیاده‌روی جهان معرفی شده است.

برادران استقبال امروز مردم را نمود و نشانه‌ای از رغبت آنها به ورزش و توجه به سلامتی فردی و روحی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم این حرکت‌ها همچنان تداوم پیدا کند.

وی گفت: جمعه آینده همایش سراسری پیاده‌روی با خانواده به میزبانی پارس‌آباد برگزار می‌شود که این برنامه عظیم ورزشی به صورت مستقیم از رسانه ملی و شبکه سوم پخش می‌شود.

انتهای پیام/62007/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول