اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

معاون رئیس مرکز مطالعاتی الاهرام در گفت‌وگو با فارس:

رژیم صهیونیستی از تعلیق کمک‌های آمریکا به مصر نگران است

معاون رئیس مرکز مطالعاتی «الاهرام» با اشاره به احتمال قطع کمک‌های آمریکا به مصر، اظهار داشت: این موضوع اسرائیل را سخت نگران کرده است.

رژیم صهیونیستی از تعلیق کمک‌های آمریکا به مصر نگران است

«عماد جاد» معاون رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام و کارشناس روابط بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در «قاهره» گفت: در پی برخی اظهاراتی مبنی بر بازنگری آمریکا در روابط خود با مصر، نوعی سردرگمی در خصوص کمک‌های واشنطن به قاهره دیده می‌شود و اظهارات ضد‌ ونقیضی در این خصوص به گوش می‌رسد و این چیزی است که اسرائیل را سخت نگران کرده است.

وی تصریح کرد: دلیل نگرانی اسرائیل از احتمال تعلیق کمک‌های آمریکا به مصر این است که در پیمان «کمپ دیوید» این کمک‌ها به عنوان یکی از بندهای اصلی آن ذکر شده و هرگونه تغییر ویا تعلیق آن، پیمان مزبور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، از همین رو اسرائیل از اظهارات اخیر برخی سران آمریکایی در این خصوص، بسیار نگران است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا و ارتش این کشور به اهمیت کمک‌های واشنگتن به مصر و حجم همکاری نظامی بین دو کشور واقف هستند، بنابراین به نظر می‌رسد که آمریکا احتمال تعلیق کمک به مصر را منتفی اعلام کند.

مخالفت مصری‌ها با کمک‌های آمریکا

جاد یادآور شد که قطع کمک‌های آمریکا تاثیری بر مصر نخواهد گذاشت، به ویژه اینکه از زمان برکناری «محمد مرسی» این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و مردم مصر نیز مخالفت خود با کمک‌هایی که بر اساس پیش‌شرط‌های امریکایی ارائه می‌شد، را اعلام کردند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول