اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر: توقف کمک‌های آمریکا هنوز اعلام نشده است

وزارت خارجه مصر گفت که تعلیق کمک‌های آمریکا به قاهره هنوز به طور رسمی به قاهره ابلاغ نشده است.

مصر: توقف کمک‌های آمریکا هنوز اعلام نشده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر در اظهاراتی رادیویی گفت: این تصمیم آمریکا اشتباه بود و مصر هرگز زیر فشار آمریکا تسلیم نمی‌شود و در مسیر خود به سوی دموکراسی بر اساس نقشه راه پیش می‌رود.

ارتش مصر در جولای گذشته در پی اعتراضات مردمی محمد مرسی، رئیس جمهور قانونی این کشور را برکنار کرد و دولت انتقالی تشکیل داد.

دولت انتقالی مصر نقشه راه سیاسی تحت نظارت ارتش تدارک دیده و وعده داده است که انتخابات شفاف برگزار می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در عین حال اعلام کرد تعلیق کمک های آمریکا به این کشور هنوز به طور رسمی به قاهره ابلاغ نشده است.

بدر عبدالعاطی گفت: ما منتظر توضیح آمریکا درباره ادامه کمک‌های این کشور به مصر هستیم.

آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد که در بخشی از کمک‌های خود به مصر از طریق تعلیق مجهز کردن این کشور به بالگردهای آپاچی، موشک‌ها و لوازم یدکی تانک‌های هجومی اعلام کرد.

جنیفر ساکی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای افزود: واشنگتن تحویل تجهیزات نظامی سنگین و کمک‌های مالی به دولت مصر را در انتظار پیشرف صحیح در جهت تشکیل دولت غیرنظامی منتخت دموکراتیک متوقف خواهد کرد.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که توقف کمک‌های نظامی آمریکا که ارزش آن به یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال می‌رسد به اضافه 250 میلیون دلار کمک‌های اقتصادی، به ویژه توقف تحویل بالگردهای آپاچی، موشک‌های هارپون، لوازم یدکی تانک‌های آبرامز را شامل می‌شود.

آمریکا برکناری مرسی را از سوی ارتش مصر کودتا ندانسته است اما سرکوب طرفداران وی را محکوم کرد و لغو وضعیت فوق العاده را که مقامات مصری به صورت موقت اجرا می‌کنند و همچنین برگزاری انتخاباتی دموکراتیک در سال 2014 را خواستار شده است.

در درگیری‌های یکشنبه گذشته بین طرفداران مرسی با پلیس 57 نفر کشته شده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول