اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 300 مربی از سراسر کشور

دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در اردبیل آغاز شد

با حضور بیش از 300 مربی از سراسر کشور دوره آموزشی تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در اردبیل آغاز شد.

دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در اردوگاه انصارالحسین اردبیل برگزار شد، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: ‌این دوره‌های آموزشی که به همت اتحادیه‌ها، تشکل‌های قرآنی و فرهنگی، معنوی اردبیل برگزار می‌شود، در اولین دوره آن بیش از 300 مربی حضور دارند.

حجت‌الاسلام حمید محمدی با یادآوری اینکه این افراد در دو بخش برادران و خواهران به مدت دو روز آموزش‌های لازم و ضروری را در حوزه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه یاد می‌گیرند، تصریح کرد: بعد از پایان دوره به نفرات منتخب که در آزمون نهایی نمره لازم را بیاورند گواهینامه مربیگری نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ارائه می‌شود.

وی از گسترش برنامه‌های آموزشی و محافل آشنایی با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به عنوان دو کتاب ارزشمند مکتب اسلام یاد کرد و افزود: بعد از قرآن کریم مطالعه و تأمل در این دو کتاب بسیار سودمند است به طوری‌که مطالعه و خواندن این کتاب‌ها ما را با اسرار زندگی ائمه اطهار به ویژه منشور حکومتی، اخلاقی و تربیتی حضرت علی (ع) آشنا می‌کند.

محمدی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 5 میلیون جوان و نوجوان مشتاق در کشور برای حضور در کلاس‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: ما اگر بتوانیم به مانند قرآن، نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی و بهره‌گیری از سایر کتاب‌های ارزشمند الهی را فراهم آوریم این حرکت می‌تواند به منبع اصلاح و فلاح جامعه کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه نهضت آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه به عنوان یک نهضت عظیم و منبع غنی هدایتی مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: به تدریج شاهد تربیت اساتید مجرب در این حوزه هستیم و قرار است در سطح کشور در سه سطح مقدماتی، متوسط و عالی تربیت نخبگان در این حوزه صورت بگیرد.

وی گفت:‌ ما اگر بتوانیم با مفاهیم غنی این کتاب‌های ارزشمند به ویژه نهج‌البلاغه آشنا شویم، بهتر می‌توانیم جامعه را به سمت صلاح و رستگاری سوق دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر می‌تواند با تکیه بر این مبانی ارزشمند به سمت یک حرکت جهشی، معنوی و با بصیرت حرکت کرده و سرسلسله سعادت و هدایت بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول