اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین

بر اساس گزارشی که منتشر شده آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان سیا در حملات هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا] در برنامه کشتار هدفمند افرادی که آمریکا‌ آنها را تروریست می‌داند همکاری و مشارکت دارد.

بر اساس مدارکی که توسط «ادوارد اسنودن» تحلیلگر سابق سامانه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر شده، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به طور گسترده‌ای به توانایی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جمع‌آوری حجم گسترده‌ای از ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و دیگر سیگنال‌های اطلاعاتی وابسته است.

در یک مورد، ایمیلی توسط همسر اسامه بن‌لادن ارسال شده که محتوای آن شامل اطلاعاتی درمورد مکانی که همسرش حضور دارد، بوده است که همین اطلاعات به حمله هواپیماهای بدون سرنشینی در اکتبر 2012 منتهی شد که باعت کشته شدن وی شد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که اطلاعاتی درباره عملیات‌ حملات هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار دارد که این حملات به درخواست مقامات اطلاعاتی آمریکا انجام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، آژانس امنیت ملی آمریکا واحدی را با نام ماموریت مقابله با تروریسم تشکیل داده که وظیفه‌اش تمرکز منابع گسترده آژانس برای یافتن اهداف تروریستی است.

اسنادی که توسط اسنودن فراهم شده، شرح نداده است که چگونه به ایمیل وابستگان بن لادن دست یافته یا چگونه این ایمیل‌ها توسط برنامه‌های بحث بر انگیر آژانس امنیت ملی آمریکا که اخیرا آشکار شده بدست آمده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول