اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

فلسفه عید قربان حرکت در مسیر تقوا است

امام جمعه لاهیجان گفت: فلسفه عید قربان حرکت کردن در مسیر خط تقوا است.

فلسفه عید قربان حرکت در مسیر تقوا است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز عید قربان با تبریک این روز اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در روز عید قربان در منا به مردم فرمودند که امروز روز عید قربان و روز حج اکبر است که از طرف خدا و رسول به او اعلام شده است.

وی، ادامه داد: بزرگان شیعه و سنی در باب حج اکبر تفسیر کردند که در آن روز تمام مردم مسلمان و مشرک در حج حضور داشتند و پیامبر اسلام آن روز را به عنوان روزی که اجتماع بزرگ مردم صورت گرفت روز حج اکبر نامیدند.

خطیب جمعه لاهیجان، با بیان اینکه این نامگذاری اهمیت اجتماع و با هم بودن را می‌رساند، گفت: شکل‌گیری اجتماع امت اسلام در برابر کفر و دشمنان اسلام بسیار اثرگذار است.

وی، با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به برکت امام (ره) و خون شهدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ایثار و فداکاری ملت به عزت و عظمت رسیده است، افزود: وظیفه مردم در شکر نعمت عزت و قدرت، وحدت و همدلی است.

صرفی‌پور تصریح کرد: اگر هر کس می‌تواند به کشور کمک کند دریغ نکند و دولت نیز وظیفه دارد شکر نعمت جمهوری اسلامی را با برنامه‌ریزی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی از جمله گرانی، بیکاری به‌جا آورد.

وی به حضور نوبخت به عنوان سخنگوی دولت اشاره کرد و یادآور شد: نوبخت به گیلان که جزو استان‌های عقب‌مانده در تمام زمینه‌ها است، توجه ویژه کند.

امام جمعه لاهیجان، درباره انتخاب استاندار جدید گیلان یادآور شد: نجفی به همراه نمایندگان گیلان تلاش کند محرومیت گیلان را از بین ببرد.

وی درباره ویژگی‌های عید قربان خاطرنشان کرد: عید قربان خاطره ابراهیم خلیل‌الله و حضرت اسماعیل را که 3 هزار و 500 سال قبل در سرزمین منا به وجود آمد تجدید می‌کند.

صرفی‌پور با بیان اینکه ابراهیم و اسماعیل امتحان تقوای سختی را پشت سر گذاشتند، اضافه کرد: خداوند به ابراهیم دستور داد که فرزند جوان خود را قربانی کند.

وی انسان‌ها را همواره در معرض امتحان الهی خواند و تصریح کرد: درسی که خداوند می‌خواهد ما از عید قربان بگیریم این است که در خط تقوا حرکت کنیم.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول