اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش چشم‌اندازها و چالش‌های مدیریت شهری و روستایی کاشان:

شمال اصفهان متمایز از سایر نواحی استانی است

دبیر اجرایی همایش چشم‌اندازها و چالش‌های مدیریت شهری و روستایی کاشان، ناحیه شمال و شمال غرب استان اصفهان به درجه‌ای از هماهنگی و همخوانی دست یافته است که این ناحیه را به از سایر نواحی استان اصفهان متفاوت و متمایز کرده است.

شمال اصفهان متمایز از سایر نواحی استانی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد عصاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام شورایی همانند دیگر مفاهیم نظام نوین جامعه مدنی نه فقط فرصت انتخاب بلکه یک مرحله از رشد فکری و فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت رسانی برای  تحقق مشارکت واقعی مردم در سرنوشت خود و اجرای مردم‌سالاری به مفهوم واقعی آن ابزارهایی را تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد.

به گفته وی، در شرایط کنونی، علاوه بر نهادها و سازمان‌های دولتی پشتیبانی کننده، مؤثرترین عامل در مدیریت شهری و مدیریت روستایی شوراهای اسلامی و به تبع آن شهرداران و دهیاران منتخب نهادهای مردمی هستند.

دبیر اجرایی همایش چشم اندازها و چالش های مدیریت شهری و روستایی کاشان یادآور شد: وجود ارتباطات عملکردی و کالبدی متقابل با سابقه طولانی تاریخی بین سکونت‌گاه‌های انسانی ناحیه شمال و شمال غرب استان اصفهان آینده این ناحیه را فارغ از تقسیمات کشوری و سیاسی به هم پیوند داده است.

وی افزود: چنانچه شناسایی، بهره‌گیری و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در سراسر این ناحیه ارزشمند در قالب نظام و سیستمی هدفمند و برنامه‌ریزی شده طراحی شود، قدرت و سرعت مضاعفی به توسعه پهنه وسیع این ناحیه می‌بخشد.

دبیر اجرایی همایش چشم‌اندازها و چالش‌های مدیریت شهری و روستایی کاشان تأکید کرد: بی‌تردید توجه به این مهم، مدیران دولتی و بخش عمومی در سطوح متفاوت ملی، استانی، شهرستانی و حتی شهری و روستایی و نهادهای مردمی و متولیان امر را در حرکتی منسجم در تدوین چشم‌اندازی برای این ناحیه فرا می‌خواند.

عصاری خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های  علمی و استانی، محتویات مختلف همه شهرستان‌ها را لحاظ کرده و مصالح لازمه را در برداشته و در قالب روزنه‌هایی متعادل و واقع‌گرایانه قرار داشته باشد می‌تواند آینده روشنی را برای تمام نقاط شهری و روستایی ناحیه و ارتقای کیفیت زندگی را برای شهرنشینان و روستائیان به ارمغان بیاورد.

وی، برگزاری همایش چشم‌انداز ها و چالش‌های مدیریت شهری و روستایی در ناحیه شمال و شمال غرب استان اصفهان را فرصتی برای تا دانشگاه کاشان دانست و افزود: دانشگاه به عنوان یک نهاد منطقه‌ای می‌تواند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی تدوین شده در سند چشم‌انداز خود در زمینه شناسایی و پاسخگویی به نیازهای جامعه به این مهم بپردازد.

عصاری تصریح کرد: تلاش دست‌اندرکاران این همایش بر آن بوده است تا در بخش اول با بهره‌گیری از حضور اساتید و اندیشمندان بزرگ دانشگاهی و صاحب‌نظران اجرایی در سطوح ملی و منطقه‌ای و با رویکردی علمی و آموزشی، بخشی از موضوعات مترادف مدیریت شهری و روستایی را ارائه کند و در بخش دوم با رویکرد تجربی و تحقیقی به موضوع آینده‌اندیشی در ناحیه شمال و شمال غرب استان اصفهان بپردازد.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول