اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

گلستانی‎ها در روز عرفه معبود خویش را صدا زدند + تصاویر

مردم مومن و متدین استان گلستان، امروز در روز عرفه همزمان با زائران مکه مکرمه با خواندن دعای عرفه معبود خویش را فریاد زدند و دستان نیاز به سوی خداوند رحمان و رحیم دراز کردند.

گلستانی‎ها در روز عرفه معبود خویش را صدا زدند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عرفه روز استجابت دعاها، روز بندگی و دوری جستن از گناه و نفس عماره، روزی که خداوند فرموده به سوی من بیایید تا گناهانتان را ببخشم، روزی که اگر قدرشناس باشی روزی گرانبها و قیمتی است.

مردم مومن و متدین استان گلستان، امروز در روز عرفه همزمان با زائران مکه مکرمه با خواندن دعای عرفه معبود خویش را فریاد زدند و دستان نیاز به سوی خداوند رحمان و رحیم دراز کردند.

کوچک و بزرگ، زن و مرد آمدند تا با خدای خود خلوت کنند و قبل از ورود به روز جشن زیبا و عید بزرگ قربان دل‎های خود را با سراسر نور امید همراه کنند و قدم به سمت قربانی کردن در راه خدا بردارند.

خدایا به سوى تو رغبت مى‌‏نمایم و به پروردگارى‏ تو گواهى مى‏‌دهم، اقرار می‎کنم که تو پروردگار منى و بازگشت من به سوى تو است.

خدایا کدامیک از نعمت‌هایت را بشمارم و یاد کنم یا براى کدامیک از عطاهایت به سپاسگزارى برخیزم؛ در حالى‏‌که نعمت‎ها و عطاهایت بیش از آن است که شماره‏‌گران بشمارند یا اینکه یاد دارندگان آنها را در یاد داشته باشند.

خدایا چنانم کن که از تو بترسم گویا که تو را می‌بینم و با پرهیزگارى مرا خوشبخت گردان، خدایا در شبی که به آن عظمت دادی به تو روی می‎آورم و در این وقت ما را از کسانى قرار ده که از تو درخواست کردند و تو به آنان عطا فرمودى‏.

برای سلامتی بیماران دعا کنیم

به هر طرف که می‎نگری اشک‎های پاکی را می‎بینی که به فریاد دلتنگی از معبودشان فریاد می‎زنند، خدایا به بزرگی و کرمت همه ما را ببخش و بیامرز و ما را یک لحظه به حال خود وا مگذار.

اشک‎هایی که هر قطره‎اش به اندازه هزاران اشک می‎ارزد، از چشمان جاری می‎شود و نور رحمت قلب‎ها را می‎شوید.

بیاییم و امروز و امشب به یاد یکدیگر باشیم، برای آنهایی دعا کنیم که به حسرت داشتن سلامتی در بستر بیماری با دل‎های کوچک پر از اندوه می‎خواهند که باشند تا همانند من و تو از این دنیای پر از نعمت استفاده کنند.

بیاییم دعا کنیم، اللهم عجل لولیک الفرج ...

==================

عکس و گزارش: سالار احمدی

==================

انتهای پیام/83004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول