اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

سهم 20 درصدی فارس از اختراعات کشور / رشد علمی ایران 11.5 برابر متوسط دنیا

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم فارس از مجموع اختراعات کشور 20 درصد است.

سهم 20 درصدی فارس از اختراعات کشور / رشد علمی ایران 11.5 برابر متوسط دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و نخبگان فارس اظهار داشت: با وجود آن که سهم جمعیتی و مساحتی فارس حدود 6.15 صدم کشور است سهم اختراعات و ابتکارات آن از مجموع اختراعات کشور 20 درصد است.

وی افزود: در این زمینه لازم است که بستر حضور افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین برای حمایت از مخترعان و مبتکران ایجاد و ایده‌ها و فرمول‌ها به محصول تبدیل شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید مخترعان و مبتکران به سبب نبود حمایت داخلی مجبور شوند گواهی اختراع خود را از کشور دیگری دریافت کنند تا همان محصول با قیمت چند برابر دوباره به کشور فروخته شود.

رشد علمی ایران 11.5 برابر متوسط دنیا

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رشد علمی ایران 11.5 برابر متوسط رشد علمی دنیا بوده است.

وی افزود: اساتید، مخترعان و محققان باید در حوزه‌های مختلف وارد شده و زمینه را برای تجاری‌سازی علوم فراهم کنند.

وی افزود: آنچه که مخترعان، نخبگان و مبتکران در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی انجام می‌دهند اگر تبدیل به محصول و لایسنس شود بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

قادری ادامه داد: درست است که خداوند منابع زیر و رو زمینی متعددی در کشور به ودیعت نهاده که می‌تواند تبدیل به زیرساخت شود اما برای جبران شکاف خود با کشورهای پیشرفته راهی جز اقتصاد دانش‌بنیان نداریم.

وی اضافه کرد: با استفاده از فناوری جدید، اختراعات و اکتشافات باید بتوانیم بر بیکاری و درآمد سرانه پایین در کشور غلبه کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ارزش افزوده در محصولات با فناوری پایین کم است در حالی که استفاده از روش‌های خلاقانه و مبتکرانه تولید محصول ارزش افزوده را نیز چند برابر می‌کند.

قادری بیان کرد: شکل‌گیری انجمن‌ها و مجموعه‌هایی برای گرد هم آوردن مخترعان و نخبگان، افزایش تبادل اطلاعات و رقابت را در پی دارد.

وی تصریح کرد: هر جا زمینه حضور جوانان فراهم شده خیر و برکت به همراه داشته و باید زمینه تبدیل محصولات اختراعی و ابتکاری به محصول فراهم شود.

تجهیز دیتاسنترهای نظامی و غیرنظامی فارس

مدیرعامل شرکت مهندسی پژوهشی دیباگران علم و صنعت نیز در این مراسم گفت: کانون مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و نخبگان فارس با رویکرد آموزشی و پژوهشی افتتاح می‌شود.

غلامرضا عمادی افزود: در کشور کمتر مجموعه‌ای است که امر آموزش را به سمت تولید سوق داده و کاربردی شدن مسائل علمی را دنبال کند.

وی اضافه کرد: این مجموعه با همت گروهی از جوانان نخبه و پژوهشگر همین استان تشکیل شد و می‌تواند نویدبخش ارتقای صنعت و توسعه فارس باشد.

عمادی بیان کرد: انستیتو ایز ایران در آموزش رتبه یک کشور را دارد و دپارتمان‌های مدیریت، صنایع، عمران، الکترونیک و ... در این مجموعه فعال است.

وی تصریح کرد: این انستیتو تاکنون در زمینه تجهیز دیتاسنترها در مراکز نظامی و غیر نظامی همکاری‌های فراوانی را با دستگاه‌های مختلف انجام داده است.

اجرای دوره‌های پدافند غیرعامل و سرفصل‌گذاری و تدوین آن از دیگر مواردی بود که وی در شمار فعالیت‌های این موسسه به آن اشاره کرد.

عمادی ابراز داشت: تیم فنی مهندسی ما در حوزه الکترونیک و رباتیک حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و در این زمینه ارتباطات متعددی با دانشگاه‌های مختلف برقرار کرده‌ایم.

برگزاری دوره‌های خلاقیت، ساخت ربات و محورهای آموزش، پژوهش و تولید دیگر مواردی بود که عمادی به تشریح آن پرداخت.

در ادامه این مراسم مدیر دپارتمان‌های انستیتو ایز ایران نیز به ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و برخی از افتخارات، عناوین و سازه‌های رباتیک ساخته شده در این مجموعه مورد بازدید حاضران قرار گرفت.

به گزارش فارس، رباتی با امکان حرکت کامل چرخشی، امکان نصب ادوات شلیک و امکان دریافت و ارسال امواج از جمله مواردی بود که توسط حاضران در مراسم مورد بازدید قرار گرفت.

انستیتو ایزایران وابسته به صنایع الکترونیک ایران و حائز رتبه شماره یک شورای عالی انفورماتیک کشور با صد در صد فعالیت آموزشی و پژوهشی یکی از نهادهای تاثیرگذار در عرصه آموزش‌های کاربردی و عملیاتی در سطح کشور است.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول