اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان خراسان:

جشنواره اختراعات و نوآوری‌های خراسان از 23 مهر آغاز می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان خراسان گفت: جشنواره اختراعات و نوآوری‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی 23 مهر آغاز می‌شود.

جشنواره اختراعات و نوآوری‌های خراسان از 23 مهر آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید رضا احمدی‌زاده در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی خراسان که ظهر امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری دانشگاه فردوسی و پیام نور مشهد، این جشنواره شروع به کار خواهد کرد.

وی  با بیان اینکه استانداری خراسان‌رضوی هیچ کمکی با وجود درخواست‌های فراوان به این جشنواره نکرده افزود: دانشگاه پیام نور و به خصوص فردوسی مشهد همکاری خوبی داشته‌اند و این جشنواره در سالن امام رضا فردوسی برگزار خواهد شد؛ بازدید نیز برای عموم آزاد خواهد بود.

احمدی‌زاده گفت: در این جشنواره از کل کشور 110 شرکت کننده حضور دارند که از استان خراسان‌رضوی 40 نفر و خراسان‌های شمالی و جنوبی 20 نفر و از دیگر استان‌های کشور نیز فقط در بخش کشاورزی 50 نفر  مخترع حضور دارند.

رییس بنیاد نخبگان خراسان با اعلام حضور 27 داور در این جشنواره، تصریح کرد: داوران از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت و امیرکبیر هستند.

وی درباره جایزه این دوره علمی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در سطوح سه؛ چهار تا پنج میلیون‌تومان جایزه و در سطوح دو نیز 30 میلیون‌تومان که البته به همراه 16 نوع تسهیلات دیگر همچون وام 80‌‌میلیونی و دو سفر خارجی است و در سطح اول نیز از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

احمدی‌زاده افزود: این جشنواره در زمینه‌های الکترونیک، پزشکی، شیمی، صنایع غذایی، کشاورزی، مکانیک، عمران، مخابرات و نفت گاز و مواد برگزار می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان در پایان گفت: دراین جشنواره برای کودکان نیز بخش‌هایی طراحی شده که در آن انواع بازی‌های  فکری و آمورشی وجود دارد.

این جشنواره از 23 لغایت 25 مهر ماه جاری از ساعت 9 تا 18 برگزار شده و برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/2202/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول