اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروش فرش دستباف اصفهان:

بازار فرش دستباف اصفهان حال خوبی ندارد

رئیس اتحادیه فروش فرش دستباف اصفهان بازار فروش این نوع از فرش را نامناسب خواند و خواستار نظارت بیشتر مسئولان در این زمینه شد.

بازار فرش دستباف اصفهان حال خوبی ندارد

محمود دایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اکنون به علت کسادی بازار فرش دستباف اصفهان شاهد نوعی فعالیت‌ها در این زمینه هستیم که باعث بروز مشکلاتی در بازار فرش شده است، اما با توجه به کیفیت فرش دستباف اصفهان مطمئن هستیم که این موضوع خیلی زود خودش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: اکنون فرش اردکان یزد که در خانه‌ها تولید می‌شود به بازار اصفهان آمده و فروش خوبی هم پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروش فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: فرش بختیاری هم جای خوبی در بازار فرش پیدا کرده و از کیفیت مناسبی برخوردار است و می‌تواند خیلی زود به عنوان یک نوع از فرش نامی و معروف گردد به طوری که حالا این فرش تا متری 2 میلیون تومان هم به فروش می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر فرش تقلبی بافته شود، یعنی اینکه از مواد اولیه تقلبی در آن استفاده ‌شده و این مواد اولیه هم در ایران تهیه می‌شود، پس باید برای پیشگیری از این موضوع روی تهیه مواد اولیه و نوع استفاده آن نظارت بیشتری صورت پذیرد.

دایی ادامه داد: بازار فرش اکنون کساد است و کمی هم قیمت این کالا پایین آمده، در نمایشگاه‌ها هم فروش آنچنانی نداشتیم و همین موضوع بازار فرش دست باف اصفهان را تهدید می‌کند.

وی افزود: صادرات فرش هم به علت تحریم‌های متعدد اقتصادی دیگر صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر نقشه و مواد اولیه هم گران شده که این موضوع برای بافنده و استادکار صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه فروش فرش دست باف اصفهان بیان کرد: با این همه مشکلات باز هم بازار فرش نوع تقلبی و به اصطلاح جلب را خیلی زود تشخیص می‌دهد و فروش نمی‌رود و همین مسئله باعث می‌شود تا جنس تقلبی خیلی زود از دور بازار خارج شود.

این مسئول اذعان داشت: حدود هفت ماه قبل قالیچه‌های نائین و نجف‌آباد حدود 7 تا 8 میلیون در بازار فروش می‌رفت، ولی اکنون همین فرش تا 4 میلیون و 500 هزار تومان هم به فروش می‌رسد اما خریدار ندارد.

به گزارش فارس، اکنون بیش از 150 کارگاه بافت فرش دستباف در استان اصفهان دایر است که بخش عمده آن در شهرستان‌های نائین، کاشان و نجف‌آباد مستقر است.

انتهای پیام/2301/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول