اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سایت پروژه مجتمع فولاد زرند ایرانیان خبر داد

آغاز نخستین پروژه کوره بلند در زرند

مدیر سایت پروژه مجتمع فولاد زرند ایرانیان گفت: پروژه فولاد زرند با تولید 1.5 میلیون تن فولاد برای 6 هزار نفر اشتغالزایی می‌کند.

آغاز نخستین پروژه کوره بلند در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، شهرام عسکرپور پیش از ظهر امروز در آیین آغاز نخستین بتن‌ریزی کوره بلند پروژه مجتمع  فولاد زرند ایرانیان اظهار داشت: عملیات بتن‌ریزی 2 هزار متر مکعبی در این سایت به عنوان حجیم‌ترین عملیات در قلب این پروژه است که در مدت زمان 20 ساعت به طور پیوسته توسط مجتمع صنایع قائم‌رضا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کل پروژه فولاد زرند 238 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و 168 هزار تن سازه فلزی دارد که با اجرای این طرح زمینه اشتغال 6 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

در این مراسم سیروس موتمن که به پدر کوره بلند کشور معروف است در مورد اجرای نخستین بتن‌ریزی ضمن تبریک به مردم استان کرمان اظهار داشت: این پروژه هفتمین فونداسیون کوره بلند ایران است که در منطقه کرمان بتن‌ریزی می‌شود.

وی بیان داشت: احداث نخستین کوره بلند در ایران توسط روس‌ها در ذوب‌آهن اصفهان انجام شده بود و اکنون بسیار خوشحالم که در این پروژه تمام کارشناسان و متخصصان ایرانی هستند و قادر به ساخت بزرگترین کوره بلند کشور با تولید 1.5 میلیون تن شمش فولادی به روش کوره بلند در سال هستیم.

پدر کروه بلند کشور افزود: این موضوع نتیجه تلاش و کوشش تمام متخصصان و دست‌اندرکارانی است که بدون حضور کارشناسان خارجی و توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

موتمن ابراز داشت: طبق برنامه‌ پیش‌بینی شده اجرای این پروژه 33 ماه زمان‌بندی دارد که پس از آن طی یک سیکل کوتاه یک ماهه به مرحله تولید می‌رسد و بالاترین نقطه کوره بلند 75 متر است.

غلامرضا کامیاب مدیر عامل شرکت مجتمع صنایع قائم‌رضا اظهار داشت: بتن‌ریزی کوره بلند مجتمع فولاد زرند توسط مجتمع صنایع قائم‌رضا شامل 2 هزار متر مکعب بتن‌ریزی در طی زمان 20 ساعت به طور پیوسته انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه از دی ماه سال گذشته با مشارکت مجتمع صنایع قائم‌رضا کلید خورد و کارفرمای این پروژه شرکت فولاد زرند ایرانیان زیر مجموعه شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است که با مشارکت بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری 513 میلیون یورو در بخش خصوصی اجرا می‌شود.

کامیاب تصریح کرد: محصول این پروژه 1.5میلیون تن شمش فولاد است که تا پایان سال 93 اضافه می‌شود و اشتغالزائی این پروژه 3 هزار نفر به طور مستقیم و 2 برابر اشتغال غیر مستقیم است.

به گزارش فارس، مؤسسه خیریه قائم‌الرضا در سال 1375 با انگیزه تعامل در انجام امور خیر و خداپسندانه تشکیل شد تا به تأسی از نقطه نظرات و سیاستگذاری‌های اعضاء هیئت امنا و هیئت مدیره با بهره‌گیری از 50 درصد درآمد حاصله از فعالیت شرکت‌های زیرپوشش در زمینه کمک به مددجویان متقاضی کمک و نیز سازمان‌ها و ارگان‌هائی اقدام کند که در بخش‌های خیرخواهانه تعامل دارند.

از جمله 15 درصد کل درآمد حاصله به منظور امور آموزشی و در راستای تعلیم و تربیت، 15 درصد در راستای امور بهداشتی و درمانی، 10 درصد در جهت اهدای کمک‌های نقدی به متقاضیان و 10 درصد نیز به عنوان ذخیره احتیاطی و نگهداری در حساب مؤسسه به منظور کمک به واحدهای زیرپوشش مؤسسه اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/80022/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول