اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

سهم استان البرز در اشتغالزایی ایجاد مشاغل فصلی و ناپایدار است

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: سهم این استان در اشتغالزایی ایجاد مشاغل فصلی و ناپایدار است.

سهم استان البرز در اشتغالزایی ایجاد مشاغل فصلی و ناپایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از استانداری البرز، مهرداد مظفری با تأکید بر اینکه فرایند اشتغالزایی نیازمند تحلیلی جامع از واقعیت‌های موجود جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است، اظهار کرد: استان البرز در سال‌های اخیر بیشترین میزان اشتغالزایی را در سرفصل مشاغل فصلی و ناپایدار داشته و همین امر نیز در مقیاس ورود مهاجران جویای کار، سیمای اشتغال استان را با تغییراتی مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اینکه میزان تعهدات شغلی ایجاد شده برخی از دستگاه‌ها ضرورت اقدامات عاجل را ضروری ساخته است، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که به تعهدات شغلی خود عمل نکرده‌اند قطعاً تا پایان سال باید به تعهدات خود عمل کنند.

مظفری همچنین تعهدات شغلی ایجاد شده در استان را مربوط به مشاغل فصلی دانست و افزود: بیشترین میزان اشتغالزایی در استان البرز مربوط به مشاغل فصلی و زودگذر است؛ بنابراین مشاغل ناپایدار چندان آمار قابل توجهی در تحقق اشتغالزایی به شمار نمی‌رود‌، لذا ضرورت برنامه‌ریزی برای ساماندهی مشاغل پایدار باید در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در استان نیازمند تحلیل جامعی از واقعیت‌های موجود در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و ... و علت و معلول‌هایی همچون مهاجرت، نرخ رشد جمعیت و ... هستیم.

وی گفت: تدوین نظامنامه تشویق دستگاه‌های اجرایی و بانک‌هایی که در راستای سیاست توسعه اشتغال همراهی و همکاری مجدانه دارند، باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول