اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل:

دیوار‌کشی حریم شورابیل متوقف شده است / ایجاد کمربندی سبز در حریم شورابیل

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: عملیات احداث دیواره حریم دریاچه شورابیل متوقف شده و امور آب در این زمینه عملیات اجرایی را به حالت تعطیلی کشانده است.

دیوار‌کشی حریم شورابیل متوقف شده است / ایجاد کمربندی سبز در حریم شورابیل

شاپور محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به دلیل آنکه حجم آب دریاچه افزایش یافته و به برخی از اماکن اطراف این دریاچه آسیب می‌زد شرکت آب تصمیم گرفت تا دیواره کناره آن را مورد مرمت قرار داده و حریم دریاچه را حصار‌بندی کند که در موقع ضرورت مشکلی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر وسعت دریاچه شورابیل دو برابر افزایش یافته و به پیش از 150 هکتار رسیده است، عنوان کرد: بعد از اعتراضاتی که به شکل عمومی به این دیواربندی صورت گرفت ما از مدیریت شرکت آب استان اردبیل خواستیم تا عملیات اجرایی را متوقف کند و دیوارکشی در این مجموعه دیگر انجام نمی‌شود.

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل از اجرای طرح کمربندی سبز در حریم دریاچه شورابیل خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته و ما به تدریج نسبت به ایجاد این کمربندی اقداماتمان را انجام می‌دهیم.

محمدی با رد شایعه ورود فاضلاب دانشگاه‌های حریم این دریاچه و مساکن مهر اطراف شورابیل به آب این دریاچه طبیعی افزود: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب، شبکه فاضلاب حریم دریاچه شورابیل را به صورت تهویه مناسب تدارک دیده است و نسبت به آن اقدام کرده هیچ فاضلابی وارد دریاچه شورابیل نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به تعامل خوب با اداره کل میراث فرهنگی و شرکت آب منطقه‌ای در اجرای طرح‌های مختلف گردشگری و توسعه شورابیل تصریح کرد: ما وظیفه داریم در حفظ و صیانت از این ثروت عظیم و سرمایه ملی ورود پیدا کنیم و نسبت به حراست از زیبای‌های این منطقه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های درست را انجام دهیم.

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل ادامه داد: محیط زیست نیز در عمل به تعهدات خود در این مجموعه ورود خوبی داشته که امیدواریم خود گردشگران و عموم مردم در صیانت اجرای منطقه نمونه گردشگری با تدبیر و عقلانیت بیشتر وارد شوند.

محمدی مساحت کلی منطقه نمونه گردشگری شورابیل را 400 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم طرح جامع بر منطقه نمونه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در این زمینه طرح‌های مختلفی نیز در طرح جامع پیش‌بینی شده که با ورود سرمایه‌گذاران بتوان به اجرایی و عملیاتی شدن آنها کمک کرد.

انتهای پیام/62007/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول