اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

برگزاری یادواره بدون مطالبه خون شهدا اشتباه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر شهدای ما مظلومانه شهید شدند و امروز عده‌ای نباشند که خون آنها را مطالبه کنند و تنها برای آنها مراسم یادبود برگزار شود، راه را اشتباه رفته‌ایم.

برگزاری یادواره بدون مطالبه خون شهدا اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حجت‌الاسلام احمد پناهیان دوشنبه شب در یادواره شهدای پایگاه بسیج حضرت مسلم ابن عقیل این شهرستان اظهار داشت: وقتی از شهدا دم می‌زنیم نمی‌توانیم از حق شهدا بگذریم و آنان که سرمایه اصلی خودشان را فدا کردند تا اسلام زنده بماند را فراموش کنیم. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حقوق شهدا عنوان کرد: اصل زنده نگه داشتن خون شهید است، نه زنده نگهداشتن یاد شهید که زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه گرامیداشت سالروز شهادت مسلم بن عقیل و پاسداشت از شهدا در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، معنوی و اعتقادی را اتفاق ارزشمندی خواند و بیان داشت: خورشید کربلا آنقدر پرفروغ است که اگر کسی توجهی به ستارگان عاشورا نکند ملامت ندارد ولی مسلم بن عقیل نقش تعیین کننده‌ای در شناخت حماسه عاشورا و کربلا دارد.

به گفته وی هر کسی در هر کجا و با هر کیش و مرامی و مذهبی کشته می‌شود خداوند می‌گوید توقع من این است که اولیاء دم، مطالبه خون کشته خود را داشته باشد لذا آنچه که باید ما را به جلسه امام حسین(ع) بکشاند فقط بهره معنوی نیست بلکه سئوال این است اگر امام حسین (ع) و مسلم بن عقیل هم کشته شدند باید عده‌ای مطالبه خون آن را می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه زنده نگه داشتن خون امام حسین(ع) را بسیار سخت‌تر از زنده نگه داشتن یاد این امام همام دانست و خاطرنشان کرد: کنار کشته مظلوم جای بهره رسانیدن است نه جای بهره بردن لذا شما با خون شهدا چه چیزی را زنده می‌کنید اگر احقاق و مطالبه خون شهید خود را نکنید خداوند از شما نمی‌گذرد.

پناهیان در ادامه یادآور شد: اثر خون شهید بیدار کردن است اگر برخی اثر خون شهدا آنها را بیدار نکرده است چه انتظاری از آنها می‌توان داشت که بخواهند شعار «مرگ بر آمریکا» بدهند.

وی امام حسین و کربلا را تمام سرمایه اسلام و نظام اسلامی ذکر و تصریح کرد: مرکز تحقیقات آریزونای آمریکا بعد از فتنه سال 88  گفت هر کاری که می‌توانستیم برای از بین بردن یاد امام حسین(ع) و کربلا انجام دادیم اما میسر نشد بنابراین برای شکست انقلاب اسلامی و به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی باید یاد امام حسین(ع) و کربلا را از مردم بگیریم.

به گفته وی آمریکا برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی امروز به دنبال تحریف کربلا و امام حسین(ع) است تا با گرفتن امام حسین(ع)، کربلا و عاشورای واقعی و جایگزین کردن نوع تحریف شده و بی‌اثر آن بر جمهوری اسلامی سیطره پیدا کند.

پناهیان تحریم و تهدیدها را نقشه حساب شده آمریکا برای سست شدن مردم ایران قلمداد کرد و گفت: آمریکا با اعمال

تحریم های خود علیه ایران به دنبال اینست تا مردم را سست کند و با سست شدن مردم، خواص نیز کنار کشیده و در نتیجه راه مذاکره باز می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امریکا حتی در صورت تسلیم شدن قابل اطمینان نیست و اگر آمریکا در مقابل ایران تسلیم هم شود نمی‌توان پذیرفت که حقانیت جمهوری اسلامی را پذیرفته باشد.

وی با اشاره به گفته سنای امریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها و تهدیدها رئیس جمهوری ایران را وادار به مذاکره تلفنی کرده گفت: آیا می‌توان پذیرفت که آمریکا حقانیت جمهوری اسلامی را پذیرفته باشد اما کشتی‌های آمریکایی در حال حمل سلاح برای تروریست‌ها در سوریه باشد.

انتهای پیام/2406/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول