اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاج‌گردون:

یارانه سه دهک اول، بیشتر از اعتبارات عمرانی سال گذشته است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: عدد یارانه سه دهک اول، معادل 12 هزار میلیارد تومان می‌شود، در صورتی که کل اعتبارات عمرانی کشور در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

یارانه سه دهک اول، بیشتر از اعتبارات عمرانی سال گذشته است

غلامرضا تاج‌گردون در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با تأکید بر بهبود روابط بین‌المللی کشور اظهار کرد: روابط بین‌المللی ما باید برطرف شود و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه راهبرد ارائه کرده‌اند که هر جا خطای احتمالی صورت بگیرد توسط ایشان از این خطا جلوگیری می‌شود.

وی افزود: جامعه باید آرامش داشته باشد تا این فضای بین‌المللی برای ما ترمیم شود نه این‌که بسیاری از کالاها به واسطه تحریم به 10 ‌برابر قیمت در داخل کشور ساخته شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تأخیر در پرداختن یارانه‌های این ماه گفت: این سخنان علامت و نشانه‌ای به جمعیت و جامعه ایران است که این پول‌ها ماندگار نیست.

تأخیر در پرداخت یارانه‌ها علامت و نشانه‌ای برای مردم است

تاج‌گردون یادآور شد: در این چند هفته اخیر در مجلس مرتب با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنیم که سه دهک اول حذف شود.

وی تأکید کرد: چه معنی دارد در جامعه‌ای که به عنوان مثال فردی پنج میلیون تومان درآمد دارد، یارانه دریافت کند و کارگر کم‌درآمد روستای آبشیرین گچساران نیز همان اندازه یارانه دریافت کند.

تاج‌گردون اظهار کرد: از همان نخست مسیر را اشتباه رفتیم و امروز این مسیر اشتباه باید درست شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات نماینده جمع بختیاری‌ها مبنی بر رکود پتروشیمی گچساران گفت: برآورد اولیه ساخت پتروشیمی گچساران حدود 440 میلیارد تومان بوده در صورتی که یارانه کهگیلویه و بویراحمد در یک سال همین عدد است.

تاج‌گردون خاطرنشان کرد: حرف من این نیست که همه مردم یارانه دریافت نکنند، بلکه عده‌ای نباید یارانه دریافت کنند.

یارانه سه دهک اول، بیشتر از کل اعتبارات عمرانی کشور در سال گذشته است

وی با تأکید بر حذف یارانه سه دهک اول اظهار کرد: اگر ما می‌گوییم سه دهک اول حذف شود به این دلیل است که عدد این سه دهک، معادل 12 هزار میلیارد تومان می‌شود و در صورتی که کل اعتبارات عمرانی کشور در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان بوده است.

تاج‌گردون افزود: حذف یارانه سه دهک به معنای افزودن 12 هزار میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی کشور است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزون بر سه میلیون نفر ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که مثل آدم‌های بی‌بضاعت روستاهای آبشیرین، باباکلان و بیدک گچساران یارانه دریافت می‌کنند.

تاج‌گردون ادامه داد: خانواده‌ای که فرزند خود را با هزینه ماهانه 10 الی 15 میلیون تومان برای ادامه تحصیل به آمریکا یا دیگر کشورها فرستاده است، یارانه دریافت می‌کند و آن وقت یک آدم فقیر و بی‌بضاعت باباکلانی نیز همان مقدار یارانه را دریافت می‌کند.

وی اذعان کرد: آیا این نوع پرداخت یارانه حق است، کجای عدالت این را می‌پذیرد؛ با این شیوه انسان توانایی کنترل و مدیریت خانه خود را ندارد چه برسد به یک کشور.

تاج‌گردون با بیان این‌که قصد سیاه‌نمایی یا زیر سئوال بردن عملکرد گذشتگان را ندارم، عنوان کرد: وقتی این عددها کنار هم گذاشته می‌شوند احساس فاجعه به انسان دست می‌دهد.

انتهای پیام/82014/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول