اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم خبر داد

تدوین طرح راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی در قشم

رئیس جمعیت هلال احمر قشم با بیان اینکه نخستین تیم امداد و نجات روستایی در قشم طی سال 84 در این شهرستان تشکیل شده است، از تداوم راه‌اندازی این تیم‌ها طی برنامه‌‌ای مدون خبر داد.

تدوین طرح راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم یحیی بازیاری‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان قشم که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ضرورت و اهمیت تعریف و اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در فرآیند مدیریت سوانح بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی یادآور شد: در صورت اتخاذ و تحقق رویکردها و راهبردهای پیشگیرانه، مراحل آمادگی و پاسخگویی به سوانح به مراتب موثرتر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قشم در ادامه ضمن تشریح فلسفه نامگذاری روز و هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، به آغاز نهضت مقاوم‌سازی ابنیه، تاسیسات و زیربناهای شهری و روستایی و نیز شریان‌های حیاتی در کشور ژاپن پس از زمین‌لرزه اشاره کرد و افزود: نتیجه این‌چنین نهضتی در شرایط فعلی کاهش محسوس تلفات و تخریب‌ها در زمین‌لرزه‌های متعدد در این کشور است.

وی افزود: این نهضت در کشور ما باید از یک دهه پیش و پس از وقوع زمین‌لرزه بم و تاکیدات مقامات عالی‌رتبه نظام به‌ویژه رهبر معظم انقلاب در این راستا و تشکیل سازمان مدیریت بحران آغاز شده باشد.

این مسئول اضافه کرد: باید در مورد میزان تحقق اهداف و نتایج مورد انتظار از این نهضت در کشور توسط صاحب نظران، دانشگاهیان و کارشناسان مربوطه نقادی‌ها و اظهار‌نظرهای سازنده صورت گیرد.

بازیاری‌زاده با بیان اینکه با شناسایی و رفع برخی از موانع ساختاری و یا فرهنگی موجود، زمینه تحقق هرچه بهتر و سریع‌تر نهضت مقاوم‌سازی در برابر سوانح بیش از پیش فراهم آمده، اظهار امیدواری کرد، روزی برسد که در کشور ما نیز پس از وقوع سوانح مختلف و به ویژه زمین‌لرزه، میزان تخریب و تلفات ناشی از آن کاهش یافته و به حداقل میزان ممکن برسد.

مسئول کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم در ادامه از برگزاری مانور تمرینی و آمادگی امداد و نجات توسط نخستین تیم امداد و نجات روستایی استان هرمزگان در ایام آغازین هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در روستای گورزین خبر داد.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر قشم از اواخر سال گذشته با انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با دهیاری روستای گورزین از روستاهای زلزله‌زده در سال‌های 84 و 87 شهرستان قشم اقدام به تشکیل، آموزش و تجهیز اولیه نخستین تیم امداد و نجات روستایی استان هرمزگان از میان جوانان ساکن در این روستا کرده است.

بازیاری تصریح کرد: با توجه به موفقیت نسبی این تجربه آزمایشی در برخی ماموریت‌ها و مانورهای برگزار شده تاکنون، تدوین طرحی برای تشکیل و تجهیز تیم‌های امداد و نجات روستایی در تعداد دیگری از روستاهای شهرستان طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص با همکاری ستاد مدیریت بحران، بخشداری‌های و دهیاری‌ها و اداره ورزش و جوانان شهرستان توسط جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اتخاذ این رویکرد در راستای تمرکز‌زدایی از فرآیند مدیریت سوانح و سرعت‌بخشی به پاسخگویی برای استفاده حداکثری از زمان طلایی در زمان وقوع سوانح در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازیاری‌زاده در پایان با قدردانی از ریاست و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، همکاری، تسهیل‌گری و مشارکت سازمان مدیریت بحران را در این راستا خواستار شد.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول