اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مددکاری کمیته امداد کردستان عنوان کرد

حمایت کمیته امداد کردستان از 51 هزار خانوار نیازمند

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت 51 هزار و 706 خانوار نیازمند در این استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد کردستان از 51 هزار خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی پوریا عصر امروز در همایش توجیهی مددکاران کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهار کرد: 104 هزار و 511 نفر از جمعیت یک‌ میلیون و 493 هزار و 645 نفری استان زیر چتر حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

به گفته وی، این تعداد مددجو در قالب 51 هزار و 706 خانوار به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: 4 هزار و 23 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان در قالب یک‌هزار و 209 خانوار دارای کدهای 60 و 61 هستند.

پوریا به رده سنی مددجویان این نهاد در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: 5 هزار و 706 مددجو زیرپوشش زیر 10 سال، 12 هزار و 47 نفر 11 الی 20 سال، 12 هزار و 709 نفر 21 الی 30 سال، 7 هزار و 460 نفر 31 الی 40 سال، 7 هزار 622 نفر 41 الی 50 سال، 14 هزار 21 نفر 51 الی 60 سال و 44 هزار و 753 نفر نیز بالای 60 سال هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی به عمل آمده، در میان جامعه آماری زیرپوشش کمیته امداد استان، طلاق، ازکارافتادگی و فوت از مهم‌ترین آسیب‌های موجود در کردستان است.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: از کارافتادگی بالاترین آمار مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را به خود اختصاص داده است.

پوریا خاطرنشان کرد: 23 هزار و 716 خانوار از جمعیت 51 هزار و 347 خانواری زیرپوشش کمیته امداد کردستان به دلیل از کارافتادگی سرپرست شامل سالمندی، از کارافتاده کهنسال و بیماری تشکیل می‌دهد.

وی بیان داشت: سختی شرایط کار، پایین بودن سطح بهداشت، صعب‌العبور بودن منطقه، تصادفات و بیماری‌های قلبی از مهم‌ترین عوامل از کارافتادگی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در استان است.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پایین بودن سطح بهداشت از دیگر دلایل کارافتادگی سرپرست‌های خانوار زیرپوشش کمیته امداد در کردستان است، بیان کرد: با توجه به پایین بودن سطح بهداشت و عدم دسترسی به مراکز درمانی به دلیل صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه 22 هزار 484 خانوار از جمعیت 51 هزار و 347 خانواری زیرپوشش این نهاد به دلیل فوت سرپرست خانوار حمایت می‌شوند.

پوریا از طلاق نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان نام برد و گفت: یک‌هزار و 741 خانوار از جامعه هدف کمیته امداد را افراد مطلقه تشکیل می‌دهند.

وی از فعالیت 13 نفر کارشناسان مسئول خدمات حمایتی کمیته امداد در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: 19 کارشناس خدمات مددکاری نیز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی شناسایی استعدادهای نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی آنان را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: تمام تلاش این نهاد حرکت در راستای کاهش آمار مددجویان و مستمری‌بگیران با توانمند ساختن آنان است.

انتهای پیام/79002/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول