اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران اصفهان خبر داد

اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار تامین آب به امور عشایر اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار برای تامین آب به امور عشایر استان اشاره کرد و گفت: با خروج ایل قشقایی و بختیاری از اصفهان، ایل عرب جرقویه در محل جرقویه علیا و سفلی مستقر می‌شوند.

اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار تامین آب به امور عشایر اصفهان

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کوچ عشایر اظهار کرد: 9 هزار و 605 خانوار عشایر از ایل قشقایی و بختیاری از اوایل فروردین‌ماه هر سال وارد اصفهان می‌شوند و به تدریج از شهریور و تا مهرماه از اصفهان خارج و به مناطق قشلاق خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمر می‌روند.

وی افزود: تمام خدمات امدادی در این مدت به عشایر کوچنده به اصفهان ارائه شده است و این خدمات و کمک‌ها تا زمان خروج آنها از اصفهان ادامه دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: 9 هزار و 200 خانوار عشایر مهاجرت می‌کنند و به قشلاق می‌رود و خدمات امدادی و آب به آنها ارائه می‌‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای آبان‌ماه هر سال نیز همراه با رفتن ایل قشقایی و بختیاری، ایل عرب جرقویه در جرقویه علیا و سفلی، نقش‌آباد و رامشه مستقر می‌شوند.

شیشه‌فروش تاکید کرد: این عشایر حدود 400 خانوار هستند که قشلاق خود را در این مناطق انجام می‌دهند و تا آخر فروردین‌ماه جاری در اصفهان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این عشایر دارای یک میلیون راس دام هستند، اضافه کرد: 250 میلیون تومان از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان برای خدمات تامین آب به امور عشایر برای طرح آب‌رسانی اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/63012/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول