اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد

آمادگی 39 اکیپ برای ارائه خدمات در روز عید قربان

مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: 39 اکیپ ثابت و سیار با ترکیب 16 دامپزشک، 53 بازرس بهداشت گوشت، 12 ناظر ذبح شرعی آماده ارائه خدمات رایگان در روز عید سعید قربان در سطح استان همدان هستند.

آمادگی 39 اکیپ برای ارائه خدمات در روز عید قربان

محمودرضا رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و ارتقای بهداشت عمومی در سطح جامعه و پیشگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان است.

وی با اشاره به آمادگی دامپزشکی استان برای نظارت شرعی و بهداشتی قربانی‌های عید قربان افزود: در این راستا و با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان، اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی همدان تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی‌های لازم با سایر ادارات و نهادهای ذیربط با تشکیل، تجهیز و سازماندهی 39 اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی ادامه داد:‌ 16 دامپزشک، 53 بازرس بهداشت گوشت و 12 ناظر ذبح شرعی در اکیپ‌ها برای ارائه خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی شهروندان در سراسر استان آمادگی دارند.

رسولی یادآور شد: تمام کشتارگاه‌های صنعتی دام در سطح استان در این روز مبارک آماده ارائه خدمات رایگان ذبح و نظارت شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی به شهروندان هستند.

وی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از انتشار انواع بیماری‌های خطرناک قابل انتقال از حیوان به انسان در محیط زندگی خود و رعایت اصول بهداشتی، دام‌های قربانی خود را به کشتارگاه‌های محل زندگی خود منتقل کنند تا اقدامات لازم شرعی و بهداشتی انجام گیرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول