اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم:

کردستان نیازمند استانداری توانمند و توان اجرایی بالا است

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای ‌اسلامی گفت: کردستان نیازمند استانداری توانمند با تخصص، اراده و توان اجرایی بالاست تا با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی به رفع موانع بپردازد.

کردستان نیازمند استانداری توانمند و توان اجرایی بالا است

سیداحسن علوی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج در مورد انتخاب استاندار بعدی کردستان در دولت یازدهم اظهار کرد: علی‌رغم جلسات متعدد و معرفی افراد هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و تصمیم ‌نهایی درباره افراد معرفی‌ شده گرفته نشده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای ‌اسلامی اذعان داشت: استاندار جدید باید فردی باشد که مسئولیت بپذیرد و دید توسعه‌نگری و آینده‌نگری داشته باشد، زیرا فردی که سکان استانداری کردستان را به دست می‌گیرد، باید با برنامه‌ریزی از فرصت‌ها در زمینه توسعه استان بهره ببرد.

وی بیکاری، اشتغال، مسائل تحریم و تأثیر آن بر مناطق فقیرنشین از مسائل اصلی و اساسی استان برشمرد و گفت: استاندار انتخابی باید استان را برای حل این مشکلات حرکت بدهد.

به گفته این نماینده مجلس، دولت تدبیر و امید هر کسی را که انتخاب کند باید اقتدار خاصی به او بدهد و علاوه بر آن با تزریق اعتبارات جهشی در شرایط، تنگناها، انسداد پروژه‌ها و مشکلات بدون حل و فصل مانده بتواند راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: استان کردستان به علت مسائل سیاسی حاکم بر فضای اول انقلاب و 8 سال جنگ ‌تحمیلی مسائل عمرانی و توصیه‌ای شهرها در این استان با سایر استان‌ها و شاخص‌های کشوری برابر نیست.

علوی ادامه داد: البته بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها متوجه ضعف مدیریت مناطق بوده، که بیشتر با عنوان اولین تجربه کلان مدیریت در این منطقه به کارآموزی مشغول هستند.

مشکلات کردستان پابرجاست

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای‌اسلامی در ادامه بیان داشت: دولت نهم و دهم با وجود انجام اقداماتی ارزشمند، نتوانست مطالبات کردستان را فراهم کند و علی‌رغم وعده و وعیدها مشکلات کردستان کماکان پابرجاست.

علوی تأکید کرد: با توجه به گفتمان دکتر روحانی و نوید به استان و تغییرات در انتخاب مدیران اجرایی استان باید جانب انصاف رعایت شود، زیرا یکی از عمده انتظارات از دولت یازدهم در دهه عدالت این است که در تعیین مدیران منطقه‌ای و ملی دقت لازم و انصاف را رعایت کنند و از مدیران ملی و کردنشین در استان کردستان استفاده نماید.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با اتکا به آرا مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری تحت مدیریت دکتر روحانی آغاز به کار کرد و افزود: انتظار این است که دولت با همان تدبیر و امید، آرمان‌ها و مطالبات مردم را از شعارهای انتخاباتی به واقعیت‌های عملی و ملموس تبدیل کند.

علوی در ادامه گفت: رئیس‌جمهور در اجرایی کردن اصول 15 و 19 قانون اساسی قوه مجریه نقش بسیار مهمی دارد، اما متأسفانه در دولت‌های گذشته جز معدود مواردی اندک، کمتر به امور فرهنگی این استان توجه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است دولت یازدهم با عبرت از ناکامی‌های دولت دهم این امر ملی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد و در این زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

دولت یازدهم از تعصب و مسائل جناحی دوری کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رئیس‌جمهور از تعلقات و وعده‌های خود در استان فاصله نگیرند و در مورد اقوام و اهل‌ سنت نهایت دقت را به‌عمل آورند گفت: دولت به ‌دور از هرگونه تعصب و مسائل جناحی، فردی شایسته و متدین را به عنوان استاندار انتخاب کنند.

علوی اضافه کرد: کردستان به‌ عنوان استانی مرزی که در گذشته دچار محرومیت مزمن تاریخی شده است، انتظار می‌رود محرومیت‌ها جبران ‌یافته و با اعتبارات جهشی جبران مافات شود.

وی تصریح کرد: کردستان نیازمند استانداری توانمند با تخصص، اراده و توان اجرایی بالاست، تا با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی به رفع موانع بپردازد.

علوی همچنین از فرهنگ که از اساسی‌ترین ابزار توسعه و پایدار در کردستان است نام برد و افزود: فرهنگ همچنان در محاق بی‌تدبیری‌هاست، شعارها تنها برای سخنرانی بوده و متاسفانه شرایط موجود فرهنگی در این استان در حد مطلوب نیست.

وی در پایان گفت: لازم است محدودیت رسانه‌های موجود داخلی در برابر وفور رسانه‌های کردی که از خارج مدیریت می‌شود، به هیچ وجه جوابگوی نیازهای رسانه‌ای در کردستان نیست که باید در این زمینه نیز اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول