اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

موضع هسته‌ای ایران با تغییر جایگاه تیم مذاکره‌کننده عوض نمی‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به تغییر جایگاه تیم مذاکره‌کننده ایران در زمینه مسائل هسته‌ای از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه گفت: این تیم همچنان بر مواضع بر حق خود از جمله صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای اصرار دارد.

موضع هسته‌ای ایران با تغییر جایگاه تیم مذاکره‌کننده عوض نمی‌شود

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون الزامات و انتظارات از مذاکرات ایران و 1+5  که مقرر شده در روز‌های 23 و 24 مهرماه (15 و 16 اکتبر) در ژنو برگزار شود، اظهار کرد: دولت یازدهم در روز‌های اخیر ثابت کرده است که تلاش بر این دارد که براساس افزایش روابط دیپلماتیک روند رسیدن  به حق ایران و منافع ملت ایران را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه امروز دنیای غرب در فشار شدیدی قرار دارد و به صورتی نیست که کشور ایران تحت فشارهای زیاد تن به مذاکره داده باشد، افزود: بلکه عقیده من این است که  اکنون آمریکا از جایگاه نقطه ضعف حاضر به مذاکره  با ایران است، چرا که به اقتدار جمهوری اسلامی در سازمان ملل هم اشاره کرد و به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند که چنینی روابطی را برقرار کنند، البته گاهی با لبخند و گفت‌وگو  و گاهی در قالب تیم‌های مذاکره‌کننده.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر جایگاهی تیم مذاکره‌کننده ایرانی در زمینه مسائل هسته‌ای از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه تصریح کرد: چنین تغییراتی در اهداف و تصمیمات نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ اثری ندارد و تیم مذاکره‌کننده ایرانی همچنان بر مواضع بر حق خود از جمله صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران و عدم قصد داشتن بر ساختن سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی تاکید و اصرار می‌ورزد.

وی ادامه داد: چنانچه در روند مذاکرات آتی نمایندگان گروه‌های وزاری خارجه و تیم‌های مذاکره غربی-آمریکایی 1+5با گذاشتن پیش‌شرط‌‌هایی غیرمعقول و بهانه‌سازی‌های بی‌منطق بخواهد سنگ‌اندازی کند، به طور قطع این گروه بیش‌ترین ضرر را می‌کنند، چرا که همواره ایران بر یک سیر پیشرفت در زمینه انرژی هسته‌ای پیش رفته است.

سالک در پاسخ به اینکه جواب ملت ایران و نمایندگان ملت ایران به صحبت‌های اخیر جان‌کری و دولت‌مردان آمریکایی مبنی بر اینکه باید ایران اعتمادسازی کند و اعتماد گروه 1+5 را جلب کند چیست، تاکید کرد: روی سخن ما مستقیم بر حکومت آمریکا و سیاست‌مداران آنها است، در زمان کنونی شخصی که باید اعتمادسازی کند، هرگز ایران نیست، چرا که حرکت اعتماد‌سازی در اقدامات قبل به خوبی از سوی ملت و نظام ایران صورت گرفته و حال زمان اعتمادسازی آمریکا است و آمریکایی‌ها باید نظر ملت ایران را برای ادامه روند مذاکرات جلب کنند.

وی اضافه کرد: دلیل پافشاری ما بر این سخن و ادعای خود این است که نظام ایران همواره در مواضع و تصمیمات خود در مقابل این گروه صادق و ثابت بوده و هیچ‌گونه تغییری هم نکرده است و حال زمان آزمون صداقت آن‌ها است که صادق بودن خود را به اثبات برسانند.

انتهای پیام/63001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول