اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس مطرح شد

همکاری‎های منطقه‎ای و چند جانبه مبارزه با مواد مخدر

مسئول دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت: دیپلماسی دو جانبه دیگر کفایت نمی‌کند و امروز مبارزه با مواد مخدر همکارهای چندجانبه و منطقه‎ای را می‎طلبد.

همکاری‎های منطقه‎ای و چند جانبه مبارزه با مواد مخدر

صفت‌الله طاهری شمیرانی امروز در حاشیه کارگاه آموزشی همکاری کارگاه آموزشی همکاری‌های قضایی بین‌الملل به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران در قالب یک برنامه کشوری فعالیت می‌کند و یکی از حوزه‎ها، بحث همکاری‎های قضایی بین‌المللی از جمله استرداد مجرمان و معاضدت قضایی است.

مسئول دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد: ماهیت فرامرزی این نوع جرائم و اینکه جرائم در منطقه‎ای وسیع و در کشورهای متعدد صورت می‎گیرد، همکاری‎های حقوقی قضایی را امری الزام‌آور و اجتناب ناپذیر کرده است.

این مسئول ادامه داد: کشورها برای مقابله با مرتکبین جرم راهی به جز همکاری قضایی ندارند و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به عنوان متولی اسناد و کنوانسیون‎های مقابله با جرم، فساد و مواد مخدر مسئولیت دارد برای اجرای موثر این گونه اسناد در کشورهای عضو اقدام کند.

وی گفت: هدف اصلی اینگونه اسناد این است که مجرمان نتوانند با رفتن به حوزه‎های قضایی دیگر از مجازات فرار کنند و کسانی که اینگونه جرائم را مرتکب میشوند بدانند تحت تعقیب قرار می‎گیرند.

شمیرانی مقابله با پولشویی را از دیگر وظایف این دفتر عنوان کرد و افزود: ایجاد نهادهای مقابله با پولشویی، انجام کنترل‌های مربوطه برای محروم کردن مجرمان از فواید ناشی از جرم و همچنین تعقیب و پیگرد مجرمان در کشورهای مختلف از مهم‌ترین وظایف دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان‌ملل در جمهوری اسلامی است.

 وی برگزاری این کارگاه را فرصتی مناسب برای مرور قوانین جمهوری اسلامی در بحث مبارزه با جرائم بیان کرد و گفت: این کارگاه فرصتی مناسب برای قضات و مقامات قضایی است تا در زمینه مسائل مربوط به حوزه کاری خود به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 سیستان و بلوچستان چهارمین استان کشور است که کارگاه آموزشی همکاری‎های قضایی بین‌الملل (معاضدت قضایی در آن برگزار شده است.

انتهای پیام/75005/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول