اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام واعظ موسوی:

عرفات سرزمین مناجات و برائت از مشرکین است

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عرفات سرزمین عرفان و شناخت بوده و سرزمین مناجات، یاد الهی و برائت از مشرکین محسوب می‌شود.

عرفات سرزمین مناجات و برائت از مشرکین است

حجت‌الاسلام سید محمد واعظ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آیه 198 سوره بقره اظهار کرد: خداوند در این آیه خطاب به کسانی که مشغول اعمال حج هستند می‌فرماید هنگامی که از عرفات بازگشتید خدا را یاد کنید.

وی خاطرنشان کرد:‌ ذکر و دعا به معنای کامل، عبارتست از اینکه عقل، جسم و روح به‌طور کامل به یاد خدا باشد و لحظه‌ای از این فتح‌الباب غفلت نکند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: شب نهم ذی‌الحجه شب عرفه است، هر دعای خیری انسان در آن شب قرائت کند و به هر عبادتی بپردازد، از اهمیت و ارزش برخوردار است.

وی یادآور شد: عرفات؛ سرزمین عرفان و شناخت و سرزمین مناجات، یاد الهی و برائت از مشرکین محسوب می‌شود.

واعظ موسوی تصریح کرد: انسان‌ها باید از قبل پیش‌بینی کرده و خودشان را آماده این ایام و انجام دعاهای وارد شده کنند که برای این روز ذکر شده‌ است.

وی ادامه داد: اهمیت دعا در این روز به حدی است که اگر روزه انسان را از خواندن دعا باز ‌دارد، بهتر است روزه نگیرد تا بتواند به دعا و نیایش بپردازد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان‌های اهل سلوک و خودسازی، از این موقعیت بهترین استفاده را می‌کنند و با مشغول شدن به ذکر و یاد الهی و دعاهایی که از زبان معصومانی مانند امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) وارد شده خود را در دریای معرفت و عرفان شناگر می‌کنند.

وی یادآور شد: در نقلی از امام صادق(ع) که از سوی شیخ صدوق ذکر شده خداوند در پیشگاه اهل عرفات حاضر می‌شود و خواسته‌های به حق آنها را اجابت می‌کند. 

واعظ موسوی عنوان داشت: قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه بسیار مقرب است و هر کس در روز عرفه امام حسین(ع) را زیارت کند، خداوند ثواب حج را برایش حساب می‌کند.

وی یادآور شد: لازم نیست دعا در کربلا یا عرفات خوانده شود، هر چند قرائت دعا در این دو سرزمین مزایا، خصوصیات و تاثیر آن را اضافه می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: اگر برخی درباره پاداش دعاها در این روز اختلاف دارند، این تفاوت مربوط به شخصیت و مراتب معنوی هر کدام از انسان‌های مشغول به عبادت و دعا است.

انتهای پیام/78003/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول