اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی سپاه بابل خبر داد

اجرای نمایش نمادین غدیرخم در بابل

مسئول امور فرهنگی سپاه بابل گفت: نمایش نمادین عید غدیر خم در بابل اجرا می‌شود.

اجرای نمایش نمادین غدیرخم در بابل

سید علی ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: نمایش نمادین عید غدیرخم برای آگاهی مردم، بازسازی واقعه غدیر، معرفی ولایت حضرت علی(ع) و ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری در بابل اجرا می‌شود.

مسئول امور فرهنگی سپاه بابل بیان داشت: پیشنهاد اجرای این طرح از سال 1389 با حضور تعدادی از فرماندهان سپاه کشور مطرح و با تایید مراجع  تقلید از جمله آیت‌الله نوری همدانی به مرحله اجرا درآمد.

وی اذعان داشت: در سال 89 این طرح ابتکاری ابتدا در استان قم اجرا شد و در آن اعمال حج از ابتدا حضور کاروان حجاج تا منطقه غدیرخم، محل نزول، انجام رسالت وحی و بیان وصیت و ابلاغ وحی به اجرا درآمد.

ساداتی با اشاره به اینکه در سال 90 با ابلاغیه کشوری این طرح در 70 شهرستان کشور اجرایی شد تصریح کرد: در سال جاری این طرح در 122 شهرستان کشور از جمله چهار شهرستان نور، چالوس، گلوگاه و بابل مازندران نیز اجرا می‌شود.

مسئول امور فرهنگی سپاه بابل گفت: در سال‌های گذشته اجرا این برنامه به صورت نمادین از واقعه حضور مردم از مکه تا غدیرخم بوده که امسال، واقعه قبل از فتح مکه، دوران بت‌پرستی مردم،اقدامات ابوسفیان در مقابل ارائه دین اسلام، حمله پیامبر و فتح مکه به نمایش گذاشته می‌شود.

ساداتی خاطرنشان کرد: این برنامه به کمک سپاه بابل، کل نهادهای دولتی شهرستان بابل با حمایت حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل  و خیران با اعتباری بیش از 100 میلیون تومان با حضور هنرمندان برجسته و هزار نفر سیاهی لشکر اجرا می‌شود.

وی به اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی پرداخت و افزود: آن‌چه سبب ماندگاری محرم شد حضور مردم، حفظ واقعه کربلا، برگزاری تعزیه و مراسمات عزاداری مختلف و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا کربلا بود.

این مسئول اذعان داشت: برای ماندگاری عید غدیر به عنوان بزر‌گ‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین عید الهی برای مسلمان به‌ویژه شیعیان و انتقال آن به نسل جدید این برنامه‌ها باید همانند واقعه کربلا باشکوه و طراحی شده اجرا شود.

ساداتی به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره و متذکر شد: دشمن درصدد است تا فرهنگ بی‌ریشه و ناقص خود را به جامعه ما القا کند و در این راستا سعی دارد تا جوانان ما را با الگوهای ناب اسلامی بیگانه کند.

مسئول امور فرهنگی سپاه بابل گفت: استفاده و بهره‌وری از این الگوها ،ارائه آن به نحو شایسته به جوانان و نسل‌های آینده و اجرا چنین برنامه‌های فرهنگی می‌تواند مهم‌ترین حربه در برابر تهاجم نرم دشمنان و گام موثری در این راستا باشد.

ساداتی با انتقاد از الگوهای بی‌اساس دشمنان گفت: الگوی دشمنان الگو ناقصی بوده که حتی ریشه تاریخی نیز نداشته و برای بشریت جز تباهی، مفت‌خوری، ظلم، تباهی و نگون‌بختی به ارمغان ندارد.

وی افزود: یکی از سیاستمداران غربی اعتراف می‌کند که اگر غرب الگویی چون حضرت علی و فاطمه مسلمانان را داشت امروز جهان در تسخیر غرب بود.

ساداتی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در حکومت شیعه غریب مانده است و به علت کوتاهی که در معرفی این الگوهای ناب به نسل جدید شده دشمن جسارت ارائه الگوهای خود را کرده به طوری که اگر کوچکترین شبهه‌ای وارد کند جوانان ما قدرت تفکیک را ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید اقدامات اساسی در مقابل تهاجمات نرم دشمن صورت گیرد و به کمک رسانه‌ها و تبلیغات وسیع در مقابل هجمه‌های شبکه‌ای و ماهواره‌ای دشمن مقابله کرد.

ساداتی با اشاره به اینکه هدف ما شناسایی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی برتر به جهان است گفت: ایران به عنوان قطب جهان اسلام درصدد معرفی ائمه اطهار به عنوان الگوهای ناب بشریت به جهان بوده زیرا تنها راه برون رفت جهان از مشکلات و دست یابی به سعادت بشری است و در این راستا باید حضرت علی(ع) به مردم جهان معرفی شود.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول