اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب ‌منطقه‎ای گلستان خبر داد

کلنگ‎زنی طرح سامانه انحرافی سد آق‎دکش در گرگان

مدیر عامل آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: تا پایان مهرماه امسال طرح سامانه انحرافی سد «آق دکش» در آق‎قلا کلنگ‎زنی می‎شود.

کلنگ‎زنی طرح سامانه انحرافی سد آق‎دکش در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: برای طرح آق‎دکش که با هدف کنترل سیلاب گرگان‎رود تدوین شده، 17 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال ایمن‎سازی شهرستان آق‎قلا و پایین‎دست از سیلاب و آبگرفتگی‎هایی است که این نقاط را مورد تهدید قرار می‎دهد.

اجرای طرح ذهکشی 28000 هکتاری در گلستان

حیدریان تصریح کرد: طی سال‎های اخیر با افزایش نزولات جوی، بسیاری از مناطق شهرستان آق‎قلا دچار آب‎گرفتگی شد که این وضعیت در فروردین‎ماه 1391 با آب‎گرفتگی وسیع در این شهرستان، مردم این نقاط را با مشکلات عدیده‎ای روبه‎رو کرده بود.

رئیس کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان گلستان ادامه داد: علاوه بر اعتبارات یاد شده از محل اعتبارات حوادثی سال گذشته، برای اجرای طرح زهکشی اراضی 28 هزار هکتاری، 6 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

حیدریان تصریح کرد: برای بازسازی ایستگاه «هیدرومتری» این شرکت نیز، مبلغ 950 میلیون ریال از محل اعتبارات حوادثی اختصاص یافت.

لایروبی 600 کیلومتر از رودخانه‎های گلستان

وی با اشاره به اهمیت لایروبی رودخانه‎های استان به عنوان عامل مهم پیشگیری از سیلاب و آب‎گرفتگی تاکید کرد: با اعتبارات حوادثی مهندسی رودخانه، حدود 600 کیلومتر از رودخانه‎های سطح استان لایروبی شده‎اند.

مدیر عامل آب منطقه استان گلستان یادآور شد: برای این میزان لایروبی مبلغ 31 میلیارد و 590 میلیون ریال هزینه شده است.

حیدریان با اشاره به دیواره‎سازی رودخانه‎های استان تصریح کرد: با مبلغ 48 میلیارد و 710 میلیون ریال نیز، حدود چهار کیلومتر از رودخانه‎های سطح گلستان دیواره‎سازی شدند.

حضور آب‌منطقه‎ای گلستان در نمایشگاه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گلستان

وی متذکر شد: مبلغ یک‌میلیارد و 550 میلیون ریال نیز برای تثبیت بستر رودخانه‎ها به طول حدود 150 متر هزینه شده است.

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، نمایشگاه ویژه این هفته در گرگان برگزار شد که آب منطقه‌ای استان نیز در این نمایشگاه حضور یافت.

نمایشگاه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از روز شنبه، بیستم مهرماه در مقابل پارک شهر گرگان برقرار شده و تا سه‌شنبه این هفته ادامه دارد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران بیستم مهر ماه روز «ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» ثبت شده که بر این اساس 20 مهرماه تا 26 مهر ماه هر سال به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان یکی از 14 کارگروه‎های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران محسوب می‎شود، که مدیر عامل آب منطقه‌ای استان از سوی استاندار گلستان به عنوان رئیس این کارگروه انجام فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/83002/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول