اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندرود:

فساد اداری زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار میاندرود گفت: رفتار تبعیض‌آمیز و فساد اداری زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است.

فساد اداری زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ذات‌الله زارعی صبح امروز در نشست کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور هسته‌های پیشگیری روستایی شهرستان اظهار داشت: مباحثی نظیر رشد فرهنگ شهرنشینی، تضاد میان هنجارها و از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد از جمله عواملی هستند که ضروری بودن امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مطرح می‌کند.

فرماندار شهرستان میاندرود با بیان اینکه هر چه سن افراد پایین‌تر باشد اثربخشی به مراتب بالاتر است افزود: بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید بیشتر در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی که اثرگذاری در این دوران بیشتر است مطرح شود.

وی ادامه داد: امروزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای نسل جوان، نوجوان بسیار حائز اهمیت است که با خطرات بزرگی مواجه هستند، چرا که شخصیت انسان در این دوران شکل می‌گیرد.

زارعی به دامنه وسیع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، سرقت و ناهنجاری‌های رفتاری، ریشه در برنامه‌هایی دارد که با سوء مدیریت ایجاد می‌شوند و اگر بتوان بدرستی آن را مدیریت کرد، این آسیب‌های اجتماعی به حداقل ممکن می‌رسند.

فرماندار میاندرود به توجه خاص مردم به رفتارهای مسئولان اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانان در سنینی قرار دارند که به‌دنبال الگوپذیری هستند و مسئولان نیز یکی از این الگوها هستند.

زارعی اظهار داشت: ظریف بودن دید جوانان و نوجوانان از موضوعاتی است که ما نسبت به آن غافلیم و باید شرایط به گونه‌ای برای آنها مهیا شود تا به مسئولان اعتماد کنند و الگوی مثبتی برای این قشر از افراد جامعه باشیم.

وی گفت: باید در برخورد با مراجعان طوری رفتار کنیم تا منش، کردار، گفتار و حرکات ما الگویی برای آنها شود و از هرگونه رفتارهای تبعیض‌آمیز و مفاسد اداری که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است خودداری کنیم.

فرماندار میاندرود در پایان دستگاه‌های متولی فرهنگ را دارای بیشترین نقش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: ایجاد مراکز مشاوره از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/86021/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول