اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی میاندرود خبر داد

رشد 80 درصدی کشفیات سرقت در میاندرود

فرمانده انتظامی میاندرود گفت: کشفیات شش ماهه در بحث سرقت نسبت به سال قبل در این شهرستان 80 درصد رشد داشته است.

رشد 80 درصدی کشفیات سرقت در میاندرود

محمد‌رضا جانبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با مقاسیه آمار شش ماهه امسال در مقایسه با شش ماهه سال 91 اظهار داشت: کشفیات شش ماهه در بحث سرقت نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته است و 103 درصد هم افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود با بیان اینکه در تعداد دستگیر‌شدگان کشفیات مواد مخدر نیز با رشد 115 درصدی روبه‌رو بودیم افزود: در امر کشفیات الکی 133 درصد افزایش و در مجموع در تعداد دستگیرشدگان نیز 187 درصد افزایش داشتیم.

وی به وجود 2.5 درصد از افراد مخل امنیت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تدابیر  فرماندهی ناجا و نیروی انتظامی استان و همچنین مشارکت و فعالیت مردم آنها را به انزوا برده است.

این مسئول گفت: از هیچ کوششی در ایجاد و تامین امنیت مردم و مبارزه با متخلفان دریغ نمی‌کنیم و از مردم نیز می‌خواهیم تا در این امر با پلیس همکاری کنند.

جانبازی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی حیات در جوامع انسانی بحث نظم و امنیت اجتماعی است و بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت و نظم در همه زمینه‌ها است.

وی گفت: در راستای این وظیفه مهم نقش و مشارکت مردم تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود با بیان اینکه مردمداری یکی از وظایف اصلی پلیس است افزود: قانون‌مداری به این معناست که هم خود قانون و هم مجریان آن باید عادل باشند.

وی تجهیز نیروی انتظامی در هزاره سوم به تکنولوژی روز را ‌یکی از عوامل تامین و برقراری امنیت عنوان کرد و گفت: امنیت موجود در شهرستان حاصل همکاری نهادهای مسئول و مشارکت مردمی است.

جانبازی برقراری امنیت در جامعه را تصادفی ندانست و گفت: امنیت از ضروری‌ترین نیازهای جامعه بشری است و به همین دلیل ایجاد امنیت عمومی و داخلی از وظایف اصلی دولت‌هاست.

وی به رویکرد متفاوت پلیس در مواجهه با مسایل با توجه به رشد شهرها و جمعیت اشاره کرد و ابراز داشت: ارتقای سطح عمومی فرهنگی به این دلیل که سبب داشتن جامعه ای سالم شده و پلیس با حجم کمتری از معضلات اجتماعی روبه‌رو می‌شود، بسیار حایز اهمیت است.

فرمانده انتظامی میاندرود در پایان ارتقای سطح فرهنگ سیاسی را نیز یکی از علل کاهش جرایم عنوان کرد و گفت: مشارکت فعال مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به تداوم حفظ امنیت کمک می‌کند.

انتهای پیام/86021/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول