اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان جیرفت خبر داد

برگزاری برنامه‌های فرهنگی زندان با همکاری کانون‌های مساجد جنوب کرمان

رئیس اداره زندان جیرفت گفت: تمامی مراسم‌های مذهبی و ملی زندان با برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی و با حمایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان به نحو احسن برای مددجویان و کارکنان برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی زندان با همکاری کانون‌های مساجد جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین برشان امشب در مراسم سوگواری و عزاداری امام محمد باقر(ع) در جمع مددجویان و کارکنان در کانون فرهنگی و تربیتی مسجد زندان جیرفت اظهار داشت: ائمه اطهار چراغ راه بشریت هستند و ما فقط با پیروی از دستوارت خداوند و گام برداشتن در مسیر ائمه اطهار می‌توانیم سعادتمند شویم.

وی افزود: تمامی مراسم‌های مذهبی و ملی با برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی و با حمایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان به نحو احسن برای مددجویان و کارکنان برگزار می‌شود.

امام جمعه رُشت خوار مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: ارتباط با خدا مایه آرامش و امید انسان دانست و وجود امام یکی از نعمت‌های الهی است و در روز قیامت خداوند از نعمات که وجود امام باشد، سوال می‌کند.

حجت‌الاسلام علی بهره‌مند در این مراسم اظهار داشت: امام محمدباقر (ع) نقش بسیار مهمی در تربیت شیعیان داشتند و شکافنده تمام علوم بود و به وی اکبر‌العلوم می‌گفتند.

وی ادامه داد: آن امام همام از سوی دیگر نقش بسیار بزرگی در فرایند علمی تمام مسلمانان ایفا کردند و بر تمام علمای آن دوران و پیروانشان برتری داشتند.

امام جمعه رُشت خوار مشهد، ارتباط با خدا را مایه آرامش و امید انسان دانست و بیان کرد: اگر انسان با پروردگارش رابطه عاطفی نداشته باشد در دنیا و آخرت سعادتمند نبوده و راه نجاتی ندارد.

بهره‌مند تصریح کرد: مبارزه با هوای نفس و در مسیر حق بودن قدردانی از نعمت‌های الهی که همان امام است، عنوان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رابطه عاطفی با خداوند از طریق انس با قرآن، نماز، دعا، توسل و تمسک به اهل‌ بیت و ائمه‌ اطهار (ع) امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش فارس، مداحی و مرثیه‌سرایی برای پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود و مددجویان در این مراسم در سوگ این امام همام به ماتم نشستند.

انتهای پیام/2655/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول