اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏های فرهنگی

برنامه‏های فرهنگی بقاع متبرکه استان سمنان متحول می‏شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در راستای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏های فرهنگی جامعه، برنامه‏های فرهنگی بقاع متحول می‏شود.

برنامه‏های فرهنگی بقاع متبرکه استان سمنان متحول می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در حاشیه گردهمایی فصلی مدیران ادارات شهرستان‏های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، در گفت‏وگو با خبرنگاران برنامه‏های فرهنگی بقاع متبرکه را اقدامی در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه برشمرد.

وی تصریح کرد: به منظور دستیابی به این خواسته رهبری، نسبت به راه‏اندازی42 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه سطح استان سمنان اقدام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال، 10 مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان راه‏اندازی شده است.

واحدی با بیان اینکه تا قبل از امسال 32 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان سمنان راه‏اندازی شده بود، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه مصوب سال 92 تا پایان سال، راه‏اندازی و مدیریت 46 مرکز قرآنی هدف‏گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش همکاران استانی، این رقم به 50 مرکز فعال برسد تا بالاتر از برنامه ابلاغی فعالیت انجام شده باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین بر کیفی‏سازی خدمات فرهنگی ارائه شده به زائران بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در راستای دستیابی به این مهم لازم است تا روحانیان صاحب‏نظر در حوزه فرهنگ به عنوان مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه به‏کار‏گیری شوند.

واحدی به‏کارگیری روحانیان مستعد به عنوان کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه را اقدامی دیگر در این خصوص برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تکریم زائران بقاع متبرکه و مراجعان به این دستگاه را نیز از اولویت‏های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برشمرد و افزود: بقاع متبرکه و ادارات اوقاف به واسطه حضور روحانیان در رأس آنها، باید همواره الگوی تکریم باشند.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول