اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

علاقه 65 درصد جوانان ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت

رئیس دانشگاه مازندران گفت: 56 درصد از جوانان ایرانی علاقه بسیار زیادی به بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند.

علاقه 65 درصد جوانان ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی‌ساز امشب به همت انجمن بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران و با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نمایندگان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برگزار شد.

احمد احمدپور، رئیس دانشگاه مازندران در این آئین با تجلیل از همت و تلاش وصف‌ناپذیر دانشجویان در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه، گفت: دانشگاه مازندران به همت و مشارکت دانشجویان در چند سال اخیر به یکی از قطب‌های اصلی بازی‌های رایانه‌ای کشور تبدیل شد.

رئیس دانشگاه مازندران با تبیین بازی‌های رایانه‌ای، تصریح کرد: انسان به صورت ذاتی بازی‌های رایانه‌ای را دوست دارد زیرا فرد در فضای مجازی به آرزوهای پنهان خود دست پیدا می‌کند.

وی با تمجید از جوانان میهن اسلامی افزود: جوانان کشور ما در سال‌های اخیر به موازات پیشرفت در عرصه‌های هسته‌ای، نانو و غیره در زمینه فناوری بازی‌های رایانه‌ای نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند.

وی اظهار داشت: شرکت فعال در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های رایانه‌ای آلمان، سنگاپور و امارات نشان می‌دهد که جوانان ما در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

احمدپور متذکر شد: تشکیل شورای عالی فناوری مجازی به دستور مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع و نگاه عمیق معظم‌له به علم و فناوری است.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرهنگ غنی و برخورداری از شخصیت‌های اسلامی ایرانی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای رشد بالایی داشته است.

وی بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای برخلاف فیلم‌های سینمایی به مخاطب این امکان را می‌دهد که به جای تماشاچی بودن، خود به ایفای نقش بپردازد.

رئیس دانشگاه مازندران عنوان کرد: نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که 56 درصد جوانان ایرانی علاقه بسیار زیادی به بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند، به گونه‌ای که از میان 64 درصد جوانانی که در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازی می‌شوند، 38درصد بازی‌های رایانه‌ای را انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مشاهیر بزرگ در ایران، می‌توان بازی‌های رایانه‌ای زیادی ساخت که رویکرد کاملا بومی، ایرانی و فرهنگی داشت.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه مازندران در ادامه به نقش جهان سلطه در بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: امروزه با همین بازی‌های رایانه‌ای، خیلی از کشورها به هدف‌های مدنظر خود رسیده‌اند و این مربوط به زمانی بود که جنگ فیزیکی رواج داشت اما امروزه جنگ نرم مدنظر است و یکی از ابزارهای که به جنگ نرم کمک می‌کند همین بازی‌های رایانه‌ای است که ابرقدرت‌ها با استفاده از آن حتی به حاکمیت کشور ایران نیز حمله می‌کنند و با زبان فارسی در این بازی‌ها می‌خواهند ضربات محکم‌تری به کشورمان بزنند.

وی در پایان با تمجید از حماسه جوانان میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: استفاده از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس باید در بازی‌های رایانه‌ای کشور مشهود باشد؛ به عنوان نمونه عملیات والفجر هشت که با طراحی فوق‌العاده‌ای همراه بوده است.

انتهای پیام/86025/ذ/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول