اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا خبر داد

همکاری و تعامل علمی همدان و ازبکستان

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: از سال 89 با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا و انجمن طب سنتی ازبکستان همکاری و تعامل علمی و فرهنگی بین دو کشور ایجاد شده است.

همکاری و تعامل علمی همدان و ازبکستان

توکل دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یک گروه از انجمن طب سنتی کشور ازبکستان به ریاست محمد همرایوف به همدان سفر کردند، اظهار داشت: انجمن طب سنتی در سراسر ازبکستان اعضایی دارد که در حوزه طب سنتی کار می‌کنند.

وی ادامه داد: بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از سال 89 با انجمن طب سنتی ازبکستان ارتباط برقرار کرده و تفاهم‌نامه همکاری علمی و فرهنگی را به امضاء رسانده و تعاملات علمی برقرار شده است.

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا افزود: اعضای شورای علمی، بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و اساتید دانشگاه‌های همدان و تهران دو بار تاکنون برای شرکت در همایش‌های بوعلی در شهر بخارا و تاشکند اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز برخی از اساتید دانشگاه‌های ایران برای همایش بوعلی در تاشکند مقاله ارائه کردند و در این همایش شرکت می‌کنند.

دارایی با اشاره به اینکه انجمن طب سنتی ازبکستان برنامه‌ریزی انجام داده که هر سال برای زیارت آرامگاه ابن‌سینا به همدان سفر کنند، ابراز داشت: این اعضا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تاشکند به ایران سفر کردند و از شهرهای مختلف نیز بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه میهمانان ازبک از اساتید و فرهیختگان دانشگاه‌های ازبکستان هستند و سرپرست گروه محمد همرایوف نیز رئیس انجمن طب سنتی ازبکستان است.

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا بیان داشت: گروه ازبک در ابتدای ورود به همدان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام این دانشمند بزرگ ادای احترام کرده و سپس از توانمندی‌های همدان در عرصه پزشکی از بیمارستان بعثت بازدید به عمل آوردند.

وی خاطرنشان کرد: گروه ازبک دیداری با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان داشته و از گنجنامه نیز بازدید کرده و در بازار سنتی همدان نیز گشتی زدند و از نزدیک با مردم همدان ارتباط برقرار کردند.

دارایی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار بود این گروه از غار علیصدر نیز بازدید کنند که این سفر به علت نبود گازوئیل برای سوخت‌گیری اتوبوس حامل آنها لغو شد.

وی در پایان متذکر شد: در پایان سفر هدایایی شامل سفال و خوراکی‌های مخصوص همدان به همراه بسته‌های فرهنگی که بیشتر معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان و فعالیت‌های بنیاد بوعلی سینا است، به این گروه اهداء شد.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول