اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کرمان مطرح کرد

برداشت بیش از 110 هزار تن پسته در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال بیش از 110 هزار تن پسته در استان کرمان برداشت می‌شود.

برداشت بیش از 110 هزار تن پسته در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس ملایی عصر امروز در بازدید از ترمینال‌های ضبط، فرآوری و بسته‌بندی پسته در سیرجان اظهار داشت: امسال بیش از 110 هزار تن پسته در استان کرمان برداشت می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته به‌دلیل تنش‌های گرمایی تابستان گذشته، بارندگی‌های آخر سال و سرمای ابتدای سال 20 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: یک‌هزار و 500 مرکز و ترمینال ضبط پسته در سطح استان کرمان فعال و کار فرآوری محصول را انجام می‌دهند و با فعالیت این مراکز، پسته استان کرمان به‌ طور کامل بهداشتی فرآوری می‌شود و سالم‌ترین پسته عرضه شده به بازارهای داخلی و خارجی است.

ملایی با ابراز نگرانی از کاهش سفره‌های آب زیرزمینی ابراز داشت: در حال حاضر 20 هزار هکتار از سطح زیر کشت پسته استان کرمان به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

وی افزود: 30 تا 40 درصد عملکرد آب‌های موجود را بهره‌برداری می‌کنیم که لازم است با توجه به کیفیت و محدودیت آب در سطح استان کرمان مدیریت شود تا وضعیت موجود حفظ شود.

انتهای پیام/80015/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول