اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان:

برداشت پسته از 58 هزار هکتار باغ سیرجان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان از آغاز ‌برداشت پسته از 58 هزار هکتار باغ این شهرستان خبر داد.

برداشت پسته از 58 هزار هکتار باغ سیرجان آغاز شد

احمد مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در حاشیه آغاز برداشت پسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: تولید ‌پسته سال جاری شهرستان سیرجان 25 هزار تن پیش‌بینی‌ می‌شود که نسبت به سال قبل 40 در‌صد کاهش دارد.

وی بیان داشت:‌ بارندگی در فصل گل‌دهی و عدم تلقیح‌، گرما و عوامل محیطی و قرار گرفتن در سال نیاورد پسته از عوامل کاهش تولید پسته شهرستان است.

مسعودی تصریح کرد: مدت برداشت محصول پسته یک ماه است که طی این مدت و در مجموع 664 هزار نفر روز در برداشت و فرآوری پسته مشغول به کار می‌شوند و 30 هزار و 500 نفر بهره‌بردار این محصول فعال هستند.

‌و‌ی بر رعایت مسائل بهداشتی در برداشت و فرآوری پسته هم تاکید کرد و با هشدار و برخورد با متخلفان در این امر گفت‌: پسته چیده شده بیش از هشت ساعت نباید روی زمین بماند.

مسعودی خاطر نشان کرد: پسته چیده شده باید فوری به پایانه‌های ضبط پسته برای فرآوری منتقل شود و دستگاه‌های فرآوری خانگی هم از آب بهداشتی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: هنگام حمل نیز موارد بهداشتی باید رعایت شود در غیر این صورت ماموران بهداشتی و نظارت اقدام به انجام وظیفه و ضبط پسته می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان از وجود 202 واحد پایانه ضبط و فرآوری مکانیزه و نیمه مکانیزه پسته در این شهرستان ‌خبر داد و بیان داشت: این واحدها نیز با نظارت بهداشتی اقدام به فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: رعایت نکات بهداشتی تاثیر مستقیم بر فروش محصول تولیدی و صادرات دارد که پیش‌بینی می‌شود، سال جاری تولیدکنندگان پسته در سیرجان 600 میلیارد تومان محصول خود را به فروش رسانند.

احمد سعیدی یکی از تولید‌کنندگان پسته نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای تعادل بازار و جلوگیری از نزول قیمت پسته توصیه می‌شود، تولید کنندگان به اندازه نیاز بازار پسته خود را به فروش برسانند.

وی بیان داشت: از فروش به دلالان و واسطه‌ها و سود‌جویان اقتصادی و افاغنه خودداری شود تا بتوان هم پسته خوب تحویل بازار داد و هم از کاهش قیمت محصول جلو‌گیری کرد.

به گزارش فارس در حال حاضر هر یک کیلوگرم پسته در بازار سیرجان 24‌ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/80015/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول